به گزارش ایرنا، پروفسور روسو به همراه پروفسور ماسکولو 2 تن از استادان دانشگاه فلورانس ایتالیا به منظور بررسی روند اجرای تفاهم نامه مشترک همکاری های علمی و تحقیقاتی با دانشگاه یاسوج به این شهر سفر کرده اند.
وی در نشست خبری مشترک با مسئولان دانشگاه یاسوج یادآور شد که ایران کشوری با پرستیژ بالا و دارای اعتبار فوق العاده ای در مجامع بین المللی است و سطح علمی این کشور را نمی توان با عراق، سوریه و یا حتی کشورهای حوزه خلیج فارس مقایسه کرد.
وی تصریح کرد که برخی ها که چنین استدلال ها و یا تفاسیرنادرستی از ایران دارند هنوز این کشور و سطح تعاملات، گفتمان، فرهنگ و تمدن آن را نشناخته اند.
پروفسور روسو ادامه داد که نوع نگاه و گفتمانی که اکنون در سطح بین الملل به ویژه اتحادیه اروپا و پس از برجام و مسئله هسته ای این کشور شکل گرفته بسیاری از ذهنیت های گذشته و منفی درباره ایران را در بین افکار عمومی دنیا بهبود بخشیده است.
وی ابراز داشت: با توجه به ارزیابی هایی، برخی مقالات و کارهای پژوهشی حتی در دانشگاه یاسوج و در این شهر کوچک انجام شده در سطح بهترین دانشگاه های ایتالیا است.
خانم پروفسور ماسکولو نیز در این نشست نوع نگاه و رویکردی که مسئولان و دولتمردان جمهوری اسلامی نسبت به جایگاه علمی، اجتماعی و فرهنگی زنان داده و یا می دهد را مورد تحسین قرار داد و افزود که زنان در ایتالیا چندان مورد توجه دولت ها نیستند.
تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاههای یاسوج و فلورانس ایتالیا که در اواخر سال گذشته میلادی بین 2 دانشگاه به امضا رسیده بود پس از تبادل و رایزنی های متعدد بین این دانشگاه ها به طور رسمی وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد.
اعطای بورس تحصیلی برای دانشجویان در رشته های شیمی و ریاضی، اعزام استادان و ایجاد زمینه برای انجام مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه های مختلف متناسب با ظرفیت های بومی منطقه از جمله گیاهان دارویی و گردشگری مهمترین مفاد و محورهای این تفاهم نامه 2 جانبه است.
همچنین براساس برنامه تنظیم شده و راهبردی در این تفاهم نامه استادان و پژوهشگران دانشگاه یاسوج می توانند از فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت در مراکز آموزش عالی و پژوهشی در کشور ایتالیا و مراکز وابسته به دانشگاه فلورانس استفاده کنند.
دانشگاه فلورانس یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در کشور ایتالیا در شهر فلورانس است
این دانشگاه حدود 60 هزار دانشجو و دارای 12 دانشکده است که بیشتر در رشته‌های معماری، مهندسی و طراحی صنعتی فعالیت دارد.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.