به گزارش خبرآنلاین به نقل ار روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد یاسوج، محمود باقری  روز یکشنبه 31اردیبهشت ماه 96در جلسه شورای معاونین این اداره کل با اشاره به 28 اردیبهشت‌ ماه روز موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: 28 اردیبهشت‌ماه، روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی است که به این مناسبت برنامه‌های فرهنگی متعدد و مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، حفظ و احیا و همچنین معرفی آثار تاریخی در استان در حال اجرا است .
او با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی را در حوزه های میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد انجام داده است اظهار کرد: با خلق حماسه ماندگار مردم در روز 29اردیبهشت ماه و اعتماد دوباره به دولت تدبیر و امید خدمات دهی به مردم را بهتر و بیشتر از گذشته در استان تکرار میکنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ازافتتاح و معرفی رئیس پایگاه پژوهشی بافت تاریخی شهر دهدشت در روز دوشنبه یک خرداد ماه 96 و پنجمین روز از هفته میراث فرهنگی با حضور مسئولان خبرداد و گفت: ایجاد پایگاه ملی در بافت قدیم دهدشت یک رویداد بزرگ برای احیا و حفاظت بیشتر از این شهر تاریخی است.
باقری تصریح کرد: برای ایجاد این پایگاه ملی در دهدشت پیگریهای زیادی را از طریق سازمان میراث فرهنگی کشور انجام دادیم تا بتوانیم در دولت تدبیر و امید خدمات خوبی را به مردم شهرستان کهگیلویه ارائه دهیم .

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم حافظان خوبی برای میراث‌های فرهنگی باشیم و به عنوان بخشی از فرهنگ ماندگار خود آن را به آیندگان انتقال دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه میراث فرهنگی یعنی تاریخ و هویت یک ملت، بیان کرد: موزه‌ها به عنوان تبلور اراده بوده که به شکل اشیاء جمع‌آوری شدند و می‌توان آن‌ها را به فرزندان خود در قالب فرهنگ انتقال داد.

این مسئول تصریح کرد: اشیاء یک موزه گذشته مردم هستند که نشان از فرهنگ پیشینیان است.

باقری در ادامه با اشاره به هفته میراث فرهنگی و تبریک این هفته به هم‌استانی‌ها و تلاشگران این عرصه اذعان کرد: هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبشهت ماه تا چهارم خرداد است که کارهای عمده‌ اجرایی در این هفته در سطح استان برگزار می‌شود که شامل بازدید از مراکز تاریخی ،بازدید رایگان از موزه و برگزاری ،نشست با اصحاب رسانه ،دیدار با ائمه جمعه و تجلیل از فعلان میراث فرهنگی است.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در پایان متذکر شد: بهترین راه برای حفاظت از میراث فرهنگی، تشکیل انجمن میراث فرهنگی بود که با تشکیل این انجمن در تمامی روستاها از میراث‌های ماندگار حفاظت می‌کنند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 653954
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.