رحیم خردمند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار برای ساخت مجتمع تفریحی رفاهی و اردوگاه گردشگری خان احمد، اردوگاه تفریحی جاده باشت به چرام، اردوگاه گردشگری رود رونه، سکوسازی و سرویس بهداشتی در جاده ده بزرگ به خان احمد نیاز است.
وی بیان کرد: برای تکمیل مجتمع تفریحی رفاهی در دست ساخت خان احمد 40 میلیارد ریال نیاز است که 20 میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای اجرای آن تصویب و سرمایه گذار بخش خصوصی نیز به بانک عامل معرفی شده است.
وی ابراز داشت: طرح ساخت مجتمع تفریحی رفاهی منطقه خان احمد بر اساس برنامه ریزی قرار است تا سال 1398 بهره برداری شود.
طرح احداث اردوگاه تفریحی و مجتمع رفاهی خان احمد به دلیل نزدیکی به منطقه گردشگری شلال دون و جاده باشت به چرام به دلیل نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری مناطق روستایی شادگان، شاه بهرام، و سایر روستاهای این حوزه دارای اهمیت است.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت گفت که عملیات اجرایی اردوگاه رفاهی تفریحی «رود رونه» نیز با مشارکت بخش خصوصی به زودی آغاز می‌شود.
خردمند اظهار کرد که این طرح در زمینی به مساحت 14 هزار متر مربع ساخته می شود.
وی بیان کرد که سه میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت اردوگاه رفاهی تفریحی رود رونه اختصاص یافته است.
خردمند بیان کرد: احداث سکوهای نشیمن، آلاچیق و سرویس‌های بهداشتی از بخش‌های پیش بینی شده این طرح است.
منطقه زیبای گردشگری «رود رونه» در 10 کیلومتری غرب شهرستان باشت قرار دارد.
14 جاذبه گردشگری طبیعی در شهرستان باشت وجود دارد که سالانه پذیرای 400 تا 500 هزار مسافر نوروزی است.
پل پریم، درخت کهنسال سرو لار، رود رونه، آبشار گله جنی، سد تنگ تیز، کاگه امیرشیخی، آبشار طوف، کوه دوگوشی، باغ‌های امامزاده ضامن (ع) و «تنگ اوی» بوستان از مهمترین آثار و جاذبه‌های گردشگری طبیعی شهرستان باشت به شمار می‌روند.
منطقه گردشگری شلال دون، کمپینگ اقامتی سید محمد (ع) سرآب نیز، روستای ده بزرگ، منطقه تفریحی پشتکوه خان احمد و روستای نیمدور از دیگر آثار و جاذبه گردشگری طبیعی شهرستان باشت است.
باشت یکی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد است که بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی آن هنوز ناشناخته مانده است.
شهرستان باشت با بیش از 2 هزار و 900 کیلومتر مساحت دارای 115 روستا، یک شهر، 2 بخش، 14 هزار نفر جمعیت روستایی و 21 هزار نفر جمعیت است.
شهرستان باشت به مرکزیت شهر باشت در 110 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.