سید علی لاهوتی روز چهارشنبه در گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار مرکز خرید تضمینی جو در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.
وی بیان کرد که این مراکز در مناطق امامزاده جعفر، بهمئی، بویراحمد و کهگیلویه راه اندازی شده و تاکنون 200 تن محصول خریداری شده است.
وی تصریح کرد که کار خرید تضمینی محصول جو تا سه ماه دیگر ادامه دارد.
لاهوتی بیان کرد که قیمت هر کیلوگرم جو استاندارد از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد نیز 10 هزار و 300 ریال است که به ازای هر درصد کاهش شرایط استاندارد 10 ریال از قیمت اصلی کم می‌شود.
وی ابراز داشت که سال گذشته 900 تن محصول جو از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی خریداری شد.
لاهوتی ابراز داشت که با توجه به بارش‌های مطلوب بهاره انتظار می‌رود که میزان برداشت محصول جو در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.
بهره‌برداران کهگیلویه و بویراحمدی از فروش تضمینی محصولات زراعی مازاد بر مصرف خود در دولت تدبیر و امید 2 هزار و 264 میلیارد ریال درآمد کسب کردند.
درحالی‌که در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تنها محصول گندم در کهگیلویه و بویراحمد خرید تضمینی می‌شد اما با راهبردهای حمایتی دولت تدبیر و امید هم‌اکنون خرید تضمینی محصولات ذرت، دانه‌های روغنی کلزا و جو در این استان سبب افزایش انگیزه کشاورزان در تولید شده است.
کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
سالانه 800 هزار تن محصول کشاورزی در این استان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.