به گزارش ایرنا نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: این طرح در قالب سه پروژه تقاطع غیر همسطح ورودی شهر باشت، بزرگ راه بابا میدان- گچساران و گچساران- بهبهان به بهره برداری رسید.
وی میزان اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را 440 میلیارد ریال اعلام کرد.
تاجگردون تصریح کرد: عملیات اجرایی تبادل بزرگ باشت و ساخت 11 کیلومتر جاده منتهی به ورودی شهر باشت در سال 1393 آغاز شده است.
محور بابا میدان - گچساران- بهبهان بخشی از بزرگراه سراسری شیراز و اهواز است که نواحی جنوب کشور را به مناطق شرقی متصل می‌کند.
تاجگردون تصریح کرد: احداث باند دوم بزرگراه بابا میدان- گچساران- بهبهان به طول 145 کیلومتر یکی از اولویت‌هاست.
وی ادامه داد: از این میزان بزرگراه تاکنون بیش از 30 کیلومتر به بهره برداری رسیده است.
تاجگردون گفت: در راستای شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتعال 25 کیلومتر از این محور و تبادل بزرگ باشت به بهره برداری رسید.
وی گفت: برای اجرای این طرح یک میلیون و 307 هزار و 219 متر مکعب خاک‌برداری، 808 هزار و 703 متر مکعب خاکریزی، 44 هزار و 949 متر مکعب بتن ریزی و 69 هزار و 75 تن آسفالت انجام گرفته است.
تاجگردون تصریح کرد: تسهیل در عبور و مرور، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی جاده، تأمین رفاه و آسایش مردم از اهداف اصلی این طرح‌هاست.
وی با اشاره به وقوع تصادفات مرگبار در سه‌راهی ورودی باشت در سال‌های گذشته، افزود: ساخت این روگذر، ترافیک و تردد در این مکان را ساماندهی و ایمن‌سازی کرده است.
شهرستان باشت با 22 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری یاسوج در مسیر راه ارتباطی شیراز به گچساران در جنوب کشور واقع شده است.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.