در چهار سال گذشته 21 هزار و 805 پروانه بهره برداری صنعتی با حجم سرمایه گذاری یک میلیون و 321 هزار و 862 میلیارد ریال و 829 هزار و 758 فرصت شغلی در سطح کشور صادر شده است.
داریوش دیودیده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت که 154 پروانه بهره برداری صنعتی در دولت تدبیر و امید در این استان با 2 هزار و 500 فرصت شغلی صادر شد.
سهم اشتغال بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد حدود 36 درصد است.
وی بیان کرد که بیشتر این طرح‌ها در زمینه محصولات غذایی و آشامیدنی، لاستیک و پلاستیک، کانی غیرفلزی و ساخت مواد و محصولات شیمیایی هستند.
دیودیده عنوان کرد: بزرگترین طرح افتتاحی در این دولت، فاز دوم کارخانه سیمان مارگون و بزرگترین طرح کلنگ زنی شده کارخانه لاستیک سازی خان احمد باشت با تولید سالانه 300 هزار تن لاستیک بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره برداری از 80 طرح صنعتی در دست اجرا در این استان تا پایان سال جاری، یکهزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.
دیودیده اظهار داشت: بیش از 400 طرح صنعتی در دست اجرا در سطح استان وجود دارد که با بهره برداری از 120 طرح دارای پیشرفت فیزیکی 60 تا 90 درصد، زمینه ایجاد یکهزار و 400 فرصت شغلی مستقیم فراهم می‌شود.
وی اظهار داشت که کل سرمایه گذاری پروانه‌های بهره برداری صادره صنعتی استان در کهگیلویه و بویراحمد بعد از انقلاب پنج هزار و 723 میلیارد ریال بوده که از سه هزار و 343 میلیارد ریال آن در دولت یازدهم بوده است.
وی گفت که در کارگروه رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد به 121 واحد تولیدی راکد و یا بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی بیش از یکهزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
645 پروانه‌های بهره برداری صنعتی معتبر در بخش صنایع استان با پنج هزار و 723 میلیارد ریال سرمایه گذاری و هشت هزار و 295 فرصت شغلی تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.