به گزارش ایرنا، شهرام عسکری روز پنجشنبه در نشست توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این اعتبار از محل خط اعتباری افزایش ضریب مکانیزاسیون تخصیص یافته است و برای خرید تراکتور، کمباین، ادوات مختلف کشاورزی در بخش دامداری، شیلات، مرغداری و گلخانه هزینه خواهد شد.
وی بیان کرد: این میزان اعتبار بسته تشویقی دولت تدبیر و امید است که نسبت به پارسال بیش از 110 میلیارد ریال افزایش یافته است.
عسکری ادامه داد: 260 میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته صرف مکانیزاسیون بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد شد در حالی که سهمیه این استان در بخش مکانیزاسیون 240 میلیارد ریال بوده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 33 هزار و 200 هکتار از اراضی شیب دار این استان در برنامه پنج ساله ششم توسعه ساماندهی خواهد شد.
عسکری اظهار کرد: این طرح در راستای استفاده بهینه از منابع آب‌وخاک، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از فرسایش خاک، پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و توسعه باغ‌های مثمر با هدف کمک به درآمد زایی بهره برداران روستایی اجرا می‌شود.
وی ابراز کرد: یکهزارو 400 هکتار از اراضی شیبدار این استان در سال گذشته ساماندهی شد.
عسکری اظهار داشت: این دولت سعی کرده با بهره گیری از توان بخش خصوصی در حوزه تولید و در زمینه بهبود فضای کسب و کار در کشور گام بردارد که یکی از آن‌ها احداث باغ های مثمر است.
عسکری بر لزوم رفع موانع و مشکلات اجرای طرح ملی تبدیل اراضی شیبدار این استان به باغات مثمر تاکید کرد و گفت: توسعه باغات در اراضی شیب دار و نوین مهمترین اولویت جهاد کشاورزی در سطح استان است.
وی افزود: پیش بینی می‌شود 150 هزار تن محصول گندم از سوی کشاورزان از مزارع این استان برداشت شود.
عسکری تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها 60 هزار تن گندم مازاد بر مصرف و 10 هزار تن گندم بذری خریداری می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون بیش از پنج هزار تن گندم از سوی کشاورزان در این استان برداشت شده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.