سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد 24 و 25 مرداد سال 1395 انجام شد.
به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی چهارشنبه شب در نشست بررسی وضعیت اجرای طرح های سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری به استان 9هزار و 660 میلیارد ریال بوده که از این میزان پنج هزار و 890 میلیارد ریال باید در سال 1395 و سه هزار و 770 میلیارد ریال نیز در سال 1396 تامین شود.
وی افزود که تمامی اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد از محل اسناد خزانه اسلامی تامین خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 31 تیر سال جاری به عنوان پایان سال مالی آخرین فرصت هزینه کردن کامل سه هزار و 210 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته سال 1395 مصوب سفر رئیس جمهوری به این استان است.
خادمی عنوان کرد که باید دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تا این زمان طرح های عمرانی مصوب سفر رئیس جمهوری به استان را از طریق پیمانکاران اجرا و صورت وضعیت هزینه کرد آنها را پس از تایید ذیحساب اداره مربوطه به خزانه استان و یا کشور اعلام تا بتوانند اسناد خزانه اسلامی را دریافت کنند.
وی ابراز داشت: 46 طرح در قالب 81 پروژه در سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسید که عمده آنها مربوط به ایجاد شبکه های فاضلاب شهری، تکمیل راه های اصلی، اجرای سامانه های نوین آبیاری کشاورزی، ایجاد باغ در زمین های شیب دار و تامین زیرساخت های گردشگری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری از 2 محل تامین اعتبار و روند اجرای آنها انجام می شود که بخشی را وزارتخانه مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور مبادله موافقت نامه می کند.
خادمی اظهار داشت: تعدادی از طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری را نیز دستگاه های اجرایی استانها با سازمان برنامه و بودجه همان استان مبادله موافقت نامه کرده و امور را پیگیری خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه اسناد خزانه مدل جدیدی است که از حدود 2 سال قبل تاکنون در کشور رایج شده، افزود که بر اساس آن دستگاه های اجرایی هر استان باید ابتدا با اجرای طرح های عمرانی به نوعی برای دولت بدهی ایجاد کرده و پس از آن نیز صورت وضعیت طرح ها را به خزانه استان مربوطه ارائه و اسناد خزانه دریافت کنند.
خادمی بیان کرد: روند اجرای طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد رضایت بخش بوده و انتظار می رود که دستگاه های اجرایی استان شتاب بخشی بیشتری در اجرای آنها داشته باشند.
نحوه اجرای طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد توسط 13دستگاه اجرایی استان شامل جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، آب و فاضلاب شهری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفاظت محیط زیست، دادگستری، شرکت آب منطقه ای، راه و شهرسازی، دانشگاه یاسوج و شهرداری یاسوج در این نشست بررسی شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.