فیض الله پاسره روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که تاکنون افزون بر 723 میلیارد ریال از این میزان اعتبار تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد که با بهره برداری و اجرای این تعداد طرح، تحول عظیمی در شاخص آبرسانی به روستاهای این استان رخ خواهد داد.
شاخص بهره‌مندی از آب سالم در این استان هم اینک با پنج درصد افزایش نسبت به سال 92 از 68 درصد به حدود 73.15 درصد رسیده است.
پاسره اجرای 18مجتمع آبرسانی روستایی در کهگیلویه وبویراحمد را یادآور شد و گفت که افزون بر 381 میلیارد ریال از محل بند ج تبصره پنج قانون بودجه سال 1394(صندوق توسعه ملی) به این طرح ها اختصاص یافت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود که این 18 مجتمع آبرسانی روستایی حدود 470 روستای فاقد آب آشامیدنی سالم با جمعیتی افزون بر 107 هزار نفر را شامل می شود.
کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که یکهزار و 420 روستا از این تعداد دارای تأسیسات آب‌رسانی هستند.
206 روستا در این استان نیز فاقد تاسیسات و شبکه های آبرسانی هستند که تنها 6 روستا از این تعداد بالای 20 خانوار جمعیت دارند.
به گفته پاسره، آبرسانی به این تعداد روستای فاقد آب شرب سالم به وسیله 11 تانکر سیار صورت می گیرد.
وی همچنین تصریح کرد که حدود 155روستای کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت که این تعداد روستا بیش از 11 هزار و 600 خانوار روستایی در قالب 47 هزار و 87 نفر را شامل می‌شود.
وی گفت که این تعداد روستا در قالب 65طرح آب‌رسانی با اعتبار افزون بر 240 میلیارد ریال از آب سالم بهره‌مند شدند.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8005/3016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.