داریوش دیودیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از یکهزار میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.
وی تصریح کرد که در کارگروه رفع موانع تولید برای 447 طرح دارای مشکل این استان بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده است و از این تعداد 127 واحد با یکهزار و 224 میلیارد ریال با بانک‌ها عقد قرار کرده‌اند.
وی اظهار کرد که از این طرح‌ها 222 طرح در بخش کشاورزی و 225 طرح در بخش صنعت فعالیت دارند و 110 طرح از این تعداد جزء طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش کشاورزی و صنعتی بوده‌اند.
وی گفت که در سومین کارگروه رفع موانع تولید مشکلات سه طرح تولیدی و صنعی استان برای رفع موانع تولید و اخذ تسهیلات بررسی شد.
میزان اشتغال بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد هشت هزار و 500 نفر اعلام شده است.
شمار پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در کهگیلویه و بویراحمد یک درصد پروانه‌های ایران، میزان اشتغال ایجاد شده نیز 41 صدم درصد اشتغال صنعتی ایران و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته 31 صدم درصد سرمایه گذاری صورت گرفته در کشور است.
سهم اشتغال بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد 36.5 درصد است.
بیش از 35 درصد از اشتغال فعال کشور و یک سوم تولید ناخالص ملی در اختیار بخش صنعت، معدن و تجارت است، از این رو جذب سرمایه در بخش صنعت و رونق تولید با فعالیت واحدهای صنعتی راکد به‌عنوان یک برنامه راهبردی مورد توجه دولت یازدهم قرار گرفت.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.