به گزارش ایرنا، فریده اولاد قباد یکشنبه شب در جمع مردم شهرستان باشت به محرومیت دولت تدبیر و امید در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: ب این حال این دولت تاکنون نتوانسته دستاوردهای اساسی خود را در زمینه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و حتی زنان در رسانه ملی ارایه دهد.
وی بیان کرد: با وجود تحریم های شدید اقتصادی، کاهش صادرات و قیمت نفت، دولت تدبیر تواسته به یک ثبات مهم اقتصادی دست یابد.
اولاد قباد ابراز کرد: دولت تدبیر و امید در صادرات غیرنفتی توانست نسبت به دولت های گذشته گام های مهمی بردارد.
وی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده از سوی دولت در حوزه اقتصادی گفت: رونق اقتصادی پس از 2 سال تجربه رشد منفی اقتصادی 6.8- درصد و 1.9- درصد در سالهای 91 و 92 بوده که با روی کارآمدن دولت یازدهم، اقتصاد کشور رشد مثبت سه درصدی را تجربه کرد.
وی ادامه داد: رشد اقتصادی کشور در سال 95 به مثبت پنج درصد رسید و سال 96 در مناظره دوم رئیس جمهور ثبت هشت درصد را اعلام کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ تورم در سال 92 بیش از 40درصد رسیده بود، ادامه داد: با وجود کاهش شدید قیمت نفت و تداوم تجربه های اقتصادی در سال 94 رشد مثبت اقتصادی نیز حفظ شد.
وی اظهار کرد: سهم آموزش و پرورش از بوجه عمومی کشوردر دولت های گذشته تک رقمی بوده در حالی که در سال 96 این آمار 2 رقمی شد.
اولاد قباد ابراز کرد: 37 میلیارد ریال در سال 96 به بوجه آموزش و پرورش با همکاری کمیسیون تلفیق و بوجه اضافه شد.
وی تغییر کاربری در مدارس را یکی از اقدامات این دولت اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح منبع درآمد زایی برای آموزش و پرورش داشته است.
وی با بیان اینکه سهم کشور در دولت گذشته از نظر علمی بسیار پایین بود، گفت: درسال 92، دو دانشگاه برتر به جامعه بین الملل معرفی شده بود اما در دولت یازدهم این رقم به هشت دانشگاه برتر در دنیا رسیده است.
وی با بیان اینکه بورسیه دانشگاه ها در دولت گذشته به افراد خاصی داده می شد، گفت: دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید قانونمند کردن بورسیه ها بر اساس شرایط علمی بود که این امر سبب آرامش و فضای امنیتی در دانشگاه های کشور شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در زمینه شرکت های دانش بیان گامی مهمی را برداشته گفت: در دولت های گذشته تعداد شرکت های دانش بنیان 2 مورد بوده در حالی که در دولت تدبیر و امید به 2 هزار و 500 مورد به ثبت رسید.
وی ادامه داد: در این زمینه چهار هزار و 500 نفر در شرکت های دانش بنیان به اشتغال مشغول شدند.
اولاد قباد ابراز کرد: طرح تحول سلامت یکی از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده که در این زمینه 11 میلیون نفر بیمه همگانی شدند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش 400 میلیون دلاری واردات دارو و افزایش 2 برابری صادرات آن و کاهش 42 درصدی قیمت انواع لوازم و تجهیزات پزشکی پر مصرف همچون لنز داخل چشمی و استنت های قلبی از دیگر دستاوردهای دولت در طرح تحول سلامت بوده است .
اولاد قباد ادامه داد: 2 هزار و 500 خانه بهداشت در استان های کم برخوردار و در حاشیه کلان شهرها ی کشور در دولت تدبیر و امید ایجاد شد.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم به حوزه زنان توجه ویژه داشته است گفت: تصویب لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص، پیگیری انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی و تعادل جنسیتی مدیریت در سند برنامه ششم توسعه از مهمترین برنامه های انجام شده در حوزه زنان است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی احیای شورای عالی محیط زیست پس از هشت سال را یکی از اقدامات مهم دولت اعلام کرد و گفت: در دولت یازدهم پنج هزار میلیارد ریال برای راه اندازی صندوق ملی محیط زیست در نظر گرفته شده است.
اولاد قباد اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در زمینه های مختلف دستاوردهای مهمی را کسب کرده که بدلیل زمان کوتاه مناظره نمی توانند این دستاوردها را ارایه دهند.
وی ابراز کرد: با توجه به شرایط خاص ایران در منطقه خاورمیانه هم اینک نیازمند آگاه بخشی شما برای افرادی که به دلیل شرایط اقتصادی و وضعیت بیکاری فرزندانشان نسبت به انتخابات بی تفاوت دارای رای خاکستری هستند.
اولاد قباد خطاب به جوانان رای اولی گفت: نظام جمهوری اسلامی دستاورد خون هزاران شهید، جانباز، ایثارگر و آزادگان هشت سال دفاع مقدس است که عزیزترین سرمایه خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
خبرنگار: مریم صیادی**انتشاردهنده:حسینعلی راشکی
2082 /8005/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.