محمد امیری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اطهار کرد که هشت هزار نفر روز آموزش برای کارشناسان و مروجان کشاورزی برای به روزسازی دانش و اطلاعات این قشر در سال گذشته نیز برگزار شد.
وی اعتبارات بخش ترویج جهاد کشاورزی در سال 95 را 9/5 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: آموزش اصول صحیح بهره برداری در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی با رویکرد آموزش اصول فنی مدیریت مزرعه و دسترسی به بهره‌وری مطلوب از زیربنایی‌ترین نیازهای بخش کشاورزی است.
وی از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از تب مالت به میزان یکهزار و 166 نفر روز را از دیگر برنامه‌های آموزشی این بخش در این مدت برشمرد.
امیری از ساماندهی 56 شرکت‌ خدمات فنی و مهندسی کشاورزی در این استان خبر داد و بیان کرد که تشکیل صندوق اعتبارات خُرد زنان روستایی و عشایری با همکاری صندوق کارآفرینی امید و برگزاری 10
کارگاه کارآفرینی ویژه ارکان صندوق‌های اعتباری خُرد و کارشناسان مجری از دیگر فعالیت‌های ترویجی سال گذشته جهاد کشاورزی بوده است.
وی از ثبت اطلاعات 49 هزار بهره بردار در سامانه جامع اطلاعات پهنه‌بندی جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: یک هزار و 700 روستای استان به 152 پهنه بندی تقسیم شده و هر پهنه دارای یک کارشناس کشاورزی است.
وی به راه‌اندازی و تکمیل اطلاعات سامانه‌های پهنه‌بندی جو، گندم و ذرت در این استان اشاره کرد و افزود که مشخصات 120 بهره‌بردار این محصولات در این بانک اطلاعاتی ثبت شده است.
وی از انعقاد قرارداد و صدور کارت بیمه‌ حوادث مروجان و مددکاران ترویجی استان به تعداد 560 نفر خبر داد و تصریح کرد که به‌روز رسانی اطلاعات بهره برداران در حرفه های مختلف کشاورزی ازجمله دامپروری، زنبورداری، پرورش قارچ و کشت انواع محصولات کشاورزی و باغی در اولویت فعالیت‌های ترویجی جهاد کشاورزی است.
در کهگیلویه و بویراحمد سالانه 800 هزار تن محصول کشاورزی توسط 75 هزار بهره بردار تولید می‌شود.
160 هزار هکتار زمین‌ کشاورزی و 2 میلیون واحد دامی و 41 هزار هکتار باغ در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.