دومین میدان نفت و گاز کشور در گچساران واقع در جنوب کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
هم اکنون 2 واحد پتروشیمی در کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای دوگنبدان و دهدشت در حال ساخت است.
عملیات ساختمان و نصب تأسیسات پتروشیمی گچساران 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 160 میلیارد ریال برای ساختمان و نصب تأسیسات پتروشیمی گچساران تاکنون هزینه شده است.
به گزارش ایرنا داریوش دیودیده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه وجود منابع عظیم نفت و گاز در استان فرصتی بی‌نظیر را در خصوص استقرار صنایع پتروشیمی فراهم کرده است افزود: صادراتی بودن بخش عمده تولیدات پتروشیمی تأثیری بسیار مهم در رشد و شکوفایی اقتصادی و رونق تولید و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت.
دیودیده با اشاره به اینکه واحدهای پتروشیمی دارای مجوز ساخت این استان ظرفیت تولید سالانه 9 میلیون تن محصولات پتروشیمی را دارد، اظهار داشت که حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده برای این طرح‌ها 135 هزار و 840 میلیارد ریال ثابت و چهار هزار و 285 میلیون یورو ارزی است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که با توجه وجود خوراک و مواد اولیه این واحدهای پتروشیمی در استان، شرایط ساخت واحدهای پتروشیمی دارای مجوز فراهم است.
وی تأکید کرد صنعت استان روی ریل پیشرفت و توسعه قرار گرفته و با به ثمر رسیدن این هشت طرح، ده‌ها طرح پایین دستی پتروشیمی و هزاران فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در استان ایجاد خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 751 واحد صنعتی و یک درصد پروانه های صنعتی کشور است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.