تولید محصول کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد سالانه 800هزارتن اعلام شده است.
جعفر گوهرگانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که سطح گلخانه های این استان از 25هکتار در دولت تدبیرو امید به 46هکتار افزایش یافته است.
وی اظهارکرد که تولید محصولات گلخانه ای به ویژه درفصل سرما به تعدیل قیمت ها کمک می کند و در عین حال فرصتی مطلوب برای ایجاد اشتغال و تولید برای حویندگان کاراست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد از تولید سالانه 18هزار شاخه گل رز در این استان خبرداد و افزود: تولید گل رز در این استان در دولت یازدهم به سه برابر رسیده است.
گوهرگانی با بیان اینکه واحدهای گلخانه ای تولید گل رز کهگیلویه و بویراحمدسالانه 260میلیارد ریال درآمد دارند، تصریح کرد که صادرات گل رز به دیگر استانهای کشور، این استان را هم اینک به قطب تولید این محصول تبدیل کرده است.
سهولت استفاده از شیوه آبیاری نوین و بهینه سازی مصرف انرژی از دیگر شاخص های مجموعه های گلخانه ای است زیرا با استفاده از این شیوه در مصرف انرژی برق 40درصد و آب 80درصد صرفه جویی می شود.
دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، آنجلینا و سامورایی از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در کهگیلویه و بویراحمد است.
گوهرگانی استفاده بهینه از منابع آب وخاک، تولید محصول کیفی و پایدار و اشتغال در تمامی فصل ها را از مزایای توسعه اجرای طرحهای گلخانه ای دانست.
کهگیلویه وبویراحمد با 15هزار کیلومتر مربع وسعت با داشتن شرایط آب و هوایی متنوع گرمسیری ،سردسیری ومعتدل به سرزمین چهار فصل شهرت دارد.
خبرنگار:مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6162/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.