به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج اظهار داشت که این تعداد روستا جمعیتی افزون بر 2 میلیون نفر را درکشور شامل می شود.
وی بیان کرد که ظرف سه ونیم سال گذشته در دولت یازدهم افزون بر پنج هزار و 200 روستا نیز از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
وزیر نیرو تصریح کرد که 155روستا با جمعیتی حدود 12 هزار خانوار از این تعداد در استان کهگیلویه وبویراحمد بوده است.
کهگیلویه وبویراحمد دارای یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که یکهزار و 420 روستا از این تعداد دارای تأسیسات آب‌رسانی هستند.
وی با بیان اینکه در طول سه ونیم سال گذشته تحولات عظیمی در حوزه صنعت آب و برق کشور صورت گرفته، اظهار داشت: میزان استحصال سالانه آب از سدهای موجود افزون بر 800 میلیون مترمکعب بوده در حالی که تا قبل از آغاز دولت یازدهم میزان استحصال آب از سدها کمتر از 500 میلیون مترمکعب بود.
چیت چیان با اشاره به وجود بیش از 10درصد تولید منابع آبی کشور در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در حالی که بسیاری از استان ها و شهرهای مختلف جنوبی کشور از نعمت آب سدهای این استان در طول سالهای متمادی بهره منده شده اند اما برخی مناطق و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد خود با تنش و چالش های کم آبی مواجه بوده است.
وی با اشاره به اجرای سد تنگ سرخ یاسوج با ظرفیتی افزون بر 25 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی شهرهای یاسوج و روستاهای حومه آن، گفت که مطالعات نهایی این طرح به اتمام رسیده، اسناد مناقصه نیز آماده شده و کمتر از 2 ماه دیگر عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وزیر نیرو به منظور افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح آبرسانی به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است.
آبرسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، سوق و لنده از طریق سد کوثر، فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران و آغاز عملیات اجرایی سه طرح آبرسانی در شهرهای یاسوج، مادوان و سی سخت از جمله این طرح هاست.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.