به گزارش ایرنا، سید علیرضا موسوی امجد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت که در سال جاری حقوق خانوارهای یک نفره 950 هزار ریال، 2 نفره یک میلیون و 890 هزار ریال، سه نفره 2 میلیون و 530 هزار ریال، چهار نفره سه میلیون و 370 هزار ریال و پنج نفره به بالا سه میلیون و 650 هزار ریال افزایش یافته است.
وی اظهار کرد که تا قبل از دولت تدبیر وامید وام خوداشتغالی به نیازمندان بهزیستی پرداخت نمی‌شد، اما از سال 92 تا 95 در این استان 120 میلیارد ریال وام به یک هزار و 200 معلول پرداخت شد.
وی به بالا بودن آمار معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت که برای کاهش معلولیت طرح غربال گیری ژنتیک برای پنج هزار زوج جوان این استان در سال گذشته اجرا شد.
وی گفت که برای انجام آزمایش‌های ژنتیک با آزمایشگاه ژنتیک قطب جنوب کشور در شیراز قراردادی به میران 2 میلیارد ریال منعقد شده است.
موسوی امجد اظهار کرد که در استان نیز با یک آزمایشگاه ژنتیک قراردادی به میزان 2 میلیارد ریال منعقد شده است و پرداخت هزینه‌های بالای زوج‌های جوان دارای مشکل ژنتیک یک خدمت ماندگار دولت یازدهم محسوب می‌شود.
وی گفت: برای کاهش معلولیت‌ها تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، ثبت اسناد برای انجام مشاوره قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان منعقد شده که این برنامه برای کاهش این آسیب تأثیرگذار است.
موسوی امجد فعالیت اورژانس اجتماعی با 90 نیروی متخصص را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید دانست و افزود: به‌زودی اورژانس خدمات اجتماعی دنا بهره برداری خواهد شد.
وی از ایجاد 10 پایگاه سلامت اجتماعی خبر داد و گفت ایجاد مهدهای کودک در روستاها و حاشیه شهرها از دیگر خدمات ارزنده بهزیستی به نیازمندان است.
وی گفت برای پرداخت غذای گرم در مهد کودک‌ها در سال 95 در این استان بیش از سه میلیارد ریال هزینه شده است که خدمت خوبی به سلامت و تغذیه کودکان خانوارهای کم درآمد محسوب می‌شود.
معاون توان بخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در سال 95 در این استان 96 میلیارد ریال در بخش‌های توان بخشی برای معلولان هزینه شد.
سید آیت اله افشارمهر اظهار کرد که این میزان نسبت به سال 94 حدود 36 میلیارد ریال افزایش نشان می‌دهد.
وی گفت که خدمات بهزیستی به پنج هزار و 867 معلول، مراکز شبانه و 12 مرکز روزانه نسبت به دولت قبل افزایش چند برابری داشته است.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که 17 هزار نفر در آن از حمایت بهزیستی برخوردارند.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.