نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد از 17.7 درصد در سال 94 با 4.4 درصد کاهش هم اینک به حدود 13 درصد رسید.
به گزارش ایرنا، علی پوزش روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کهگیلویه اظهار داشت: اعتماد به جوانان یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم بوده و دولت از جوانان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی استفاده کرده است.
وی با اشاره به اجرای طرح‌هایی از جمله پتروشیمی، کارخانه سیمان، گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک و اجرای طرح آب‌رسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، لنده و سوق افزود: جوانان زیادی در این طرح‌ها مشغول به کار هستند یا مشغول به کار خواهند شد.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: دولت به تنهایی قادر به اشتغالزایی نیست و باید با حمایت و سرمایه گذاری بخش خصوصی زمینه اشتغالزایی جوانان نیز فراهم شود.
پوزش با تاکید بر تشکیل کمیته‌های تخصصی ستاد جوانان بیان کرد: کمیته‌های مختلف باید با برنامه ریزی پیگیر اجرای مصوبات ستاد جوانان باشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه نیز در این جلسه گفت: حمایت همه نهادها از جوانان جامعه هدف لازم است.
سید ایرج کاظمی افزود: باید از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در برگزاری برنامه‌های هفته جوان به نحو احسن استفاده کرد.
وی مهم‌ترین مشکل جوانان را آسیب‌های اجتماعی دانست و اضافه کرد: باید علاوه بر شناسایی این آسیب‌ها برنامه ریزی لازم برای مصون ماندن جوانان از این آسیب‌ها انجام داد.
کاظمی بیان کرد: برگزاری تریبون‌های آزاد در سطح شهر نقش مهمی در توسعه و برون رفت از مشکلات اجتماعی نیز خواهد داشت.
رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه نیز در این جلسه با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در هفته جوان گفت: همکاری همه نهادها در برگزاری این برنامه‌ها لازم است.
رضا نکویی زاده برگزاری همایش پیاده روی در شهرهای دهدشت و سوق، ایستگاه صلواتی و برگزاری جشن‌های مختلف در 2 بخش مردان و زنان را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته جوانان در این شهرستان اعلام کرد.
شهرستان کهگیلویه با 132 هزار نفر جمعیت به مرکزیت شهر دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.