به گزارش ایرنا، آغاز اجرای طرح جامع تحول سلامت در سه سال گذشته که کاهش پرداختی از جیب مردم از 60 درصد به کمتر از 6 درصد برای روستائیان، بهسازی و هتلینگ بیمارستان‌ها، افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های ویژه، ماندگاری پزشکان متخصص، ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از جمله دستاوردهای مهم آن است که افق تازه ای پیش روی حوزه سلامت در کشور ایجاد کرد.
در این میان شهرستان گچساران با وجود نیمه تمام بودن بیمارستان 96 تختخوابی پس از سال ها انتظار مردم، وجود یک بیمارستان فرسوده، نبود کمترین تجهیزات پزشکی در این بیمارستان که بسیاری از بیماران را برای درمان راهی استانهای مجاور کرده بود می توان بهره خوبی از این طرح برد.
با آغاز بکار دولت یازدهم شتاب بخشی به تکمیل بیمارستان در حال ساخت، آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان 100 تختخوابی جدید و تجهیز بیمارستان قدیمی شهر به ابزارهای پزشکی مورد نیاز سبب امیدواری مردم به حوزه بهداشت و درمان شد.

** بهره برداری از بیمارستان بی بی حکیمه (س)
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی یاسوج گفت که بیمارستان 96 تختخوابی شهر دوگنبدان 15 اردیبهشت امسال با حضور مسئولان کشوری بهره‌برداری می‌شود.
اورنگ ایلامی افزود که بیمارستان 96 تختخوابی شهر دوگنبدان مرکز شهرستان 120 هزارنفری گچساران در فضایی با زیربنای 12 هزار و 350 مترمربع در سه‌طبقه احداث شده است.
وی بیان کرد که عملیات اجرایی بیمارستان 96 تختی شهر دوگنبدان به نام بی بی حکیمه از سال 1386 آغاز شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: اولویت استخدام و درمان در این مرکز به بانوان اختصاص دارد اما در بخش اورژانس به مردان نیز خدمات درمانی ارائه خواهد شد.
ایلامی همچنین از راه‌اندازی اورژانس امداد هوایی گچساران در نیمه دوم اردیبهشت امسال خبر داد.
وی گفت که پایگاه امداد هوایی گچساران برای امدادرسانی به حادثه دیدگان در شهرستان‌های گرمسیری گچساران، کهگیلویه، باشت، بهمئی، لنده و چرام خدمات‌رسانی می‌کند.
وی بیان کرد: بهره‌برداری از طرح سلف‌سرویس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت را از دیگر برنامه‌های توسعه‌های زیرساخت‌های عمرانی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.
مجموع تخت‌های موجود در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد 980 تخت است که 715 مورد از آنها مربوط به بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر 700 هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شروع عملیات اجرایی بیمارستان‌های 100 تختخوابی کوی کارکنان شهر دوگنبدان و بیمارستان 32 تختخوابی شهر باشت و تکمیل و تجهیز بیمارستان 96 تختخوابی شهر دوگنبدان از خدمات خوب دولت یازدهم در زمینه زیرساخت های بهداشت و درمان است.
غلام رضا تاجگردون ابراز داشت: بیمارستان 100 تختخوابی شهر دوگنبدان در فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع در سه طبقه در دست اجراست که تکمیل آن بخش عمده ای از نیازهای مردم این شهرستان را رفع می کند.
وی گفت: بیمارستان 32 تختخوابی شهر باشت نیز در زمینی به مساحت سه هزار و 700 مترمربع و امکاناتی شامل بخش‌های جراحی، زایمان، سونوگرافی، داخلی، اورژانس و دیالیز در مراحل پایانی ساخت است.
تاجگردون تصریح کرد که 228 تخت بیمارستانی در قالب این سه طرح با حدود 20 هزار متر مربع فضای فیزیکی به فضای درمانی موجود اضافه می شود.

** توسعه زیرساخت های درمانی گچساران
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: 907 میلیارد و 100 میلیون ریال در دولت تدبیر و امید برای اجرای 25 طرح عمرانی بهداشتی در این شهرستان هزینه شده است.
هایده حافظ قرآن افزود: این طرح ها شامل خانه بهداشت، مرکز درمانی، اورژانس 115، مرکز جامع شهری، ساختمان متخصصان، بیمارستان های 126 و 96 تختخوابی، ساختمان اورژانس شهید رجایی و ساختمان DIC در این شهرستان است.
وی بیان کرد: بیش از هفت میلیارد ریال در دولت یازدهم برای ساخت خانه بهداشت روستاهای دشت مور، پشه کان، سراب ننیز، خیرآباد، هفت چشمه، آرو، نازمکان و آبشیرین هزینه شد.
حافظ قرآن ابراز کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان بازسازی و ساخت فضاها و خانه‌های بهداشت روستایی بوده است.
وی تصریح کرد: هفت دستگاه آمبولانس با اعتباری بیش از 30 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید وارد مدار خدمت رسانی اورژانس در این شهرستان شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: هم اینک هفت پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری در این شهرستان فعال است که از این تعداد، پایگاه های دیل، دژسلیمان و امامزاده جعفر با اعتباری بیش از سه میلیارد و 600 میلیون ریال در دولت تدبیر و امید افتتاح شد.
وی اظهار داشت: این تعداد پایگاه‌ها در دیل، دژسلیمان، بی‌بی حکیمه، خیرآباد، امامزاده جعفر و سطح شهر دوگنبدان مستقر هستند.
وی افزود: سه باب ساختمان متخصصان با اعتباری بیش از 18 میلیارد ریال، کلنیک متخصصان با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال و مرکز جامع شهری و شهید حسینی با اعتباری بیش از 16 میلیارد ریال در دولت یازدهم در این شهرستان راه اندازی شد.
حافظ قرآن افزود: عملیات اجرایی بیمارستان 126 تختخوابی دوگنبدان در زمینی به مساحت سه هزار و 700 متر مربع در دولت تدبیر و امید در شهر دوگنبدان آغاز شد.
وی بیان کرد: 480 میلیارد ریال در دولت یازدهم برای اجرای این طرح اختصاص یافت.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: هم اینک بیمارستان 96 تختخوابی بی بی حکیمه با اعتباری بیش از 320 میلیارد ریال در دست اجراست.

** تجهیز بیمارستان شهید رجایی به ابزار پیشرفته پزشکی
رئیس بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان گفت که این بیمارستان با 10 میلیارد ریال اعتبار به وسایل پزشکی موردنیاز مجهز شده است.
محسن حیدر پور افزود: دستگاه‌های لاپاراسکوپ و ارتروسکوپ در بیمارستان شهید رجایی دوگنبدان نصب و راه اندازی شد.
وی بیان کرد که این تجهیزات با هدف کاهش انجام عمل‌های جراحی باز خریداری و نصب شده است.
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران با بیان اینکه بخش «ان. آی. سی. یو» نوزادان بیمارستان به سیستم مانیتورینگ مجهز شده است افزود: با نصب این سیستم شرایط و وضعیت بیماران به صورت سیستمی در ایستگاه پرستاری قابل کنترل و مشاهده است.
وی ادامه داد: دستگاه ونتیلاتور، تخت سی. پی. آر، دی سی شوک و سونوگرافی پیشرفته نیز با هدف ارائه خدمات بهتر به بیماران در این بیمارستان نصب و راه اندازی شد.
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت: همه تخت‌های بیمارستانی بخش‌های مختلف به سیستم کنسول، تخت و سیستم احضار پرستار مجهز شده است.
حیدرپور هزینه خرید و نصب این تجهیزات را 10 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: اعتبار این تجهیزات از محل درآمدهای بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی تأمین و هزینه شده است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:سید ولی موسوی
8143 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.