سادات شیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها در زمینه اصلاح شبکه، آب‌رسانی، مطالعه و ایجاد تأسیسات فاضلاب روستایی، تأمین آب آشامیدنی و تعمیر و نگهداری تأسیسات است.
وی بیان کرد: هم اکنون طرح اصلاح شبکه آب‌رسانی روستاهای امامزاده جعفر، ناصر آباد، خیرآباد با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریال و آب‌رسانی به روستاهای سرآب ننیز، تلخاب شیرین، مظفرآباد لیشتر، هفت چشمه، باغ انار، آب توت، انجیرسیاه، آب انجیرعلیا و سفلی، دیل، سربیشه، هسته کوه و گناوه با 13 میلیارد و 290 میلیون ریال در دست اجراست.
شیری تصریح کرد: هفت میلیارد و 100 میلیون ریال در سال گذشته به تعمیر و نگهداری تأسیسات آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان اختصاص یافت که از این میزان 2 میلیاردو 687 میلیون ریال جذب شد.
وی ابراز کرد: یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده 180 در سال گذشته برای تأمین آب روستاهای این شهرستان از سد کوثر در نظر گرفته شد.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گچساران گفت: هم اکنون مطالعه تأسیسات فاضلاب روستای امامزاده جعفر با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال در دست اجراست.
وی ابراز کرد: 14 میلیارد و 990 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، هفت میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبارات نفت و 9 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده 180 در سال مالی 96-95 به طرح‌های آب روستایی این شهرستان اختصاص یافت.
شیری ادامه داد: از این میزان اعتبارات تاکنون 81 درصد از اعتبارات دو درصد نفت و 46 درصد از اعتبارات استانی و ماده 180 جذب شد.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گچساران میزان شبکه داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان را بیش از 531 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 58 روستا با 27 هزار نفر جمعیت زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارد.
وی بیان کرد: با بررسی انجام شده 35 درصد از شبکه داخلی و 40 درصد از خطوط انتقال آب روستایی گچساران فرسوده و نیاز جدی به مرمت دارد.
شیری گفت: 29 ایستگاه شبکه آب‌رسانی و 22 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، آب روستایی این شهرستان را تأمین می‌کنند.
وی عنوان کرد: 84 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان زیر پوشش این شرکت است.
اداره آب روستایی گچساران در حال حاضر افزون بر چهار هزار و 586 مشترک دارد.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.