سید علیرضا موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که از این تعداد 18 هزار و 563 نفر زن و هفت هزار و 539 نفر مرد از مزایای این دوره‌های آموزشی تخصصی بهره مند شدند.
وی بیان کرد که پنج هزار و 413 نفر از این افراد گروه دانش آموزان اول دبیرستان تا مقطع دیپلم و پنج هزار و 100 نفر نهضت سواد آموزی،6 هزار و 89 نفر گروه‌های اجتماعی و سه هزار و 500 تن از دیگر دستگاه‌های دولتی شامل بسیج، دانشگاه‌ها، اداره‌ها و عشایر بودند.
یکی از برنامه‌های دفتر پیشگیری از آسیب‌ها، اجرای برنامه‌های آگاه سازی پیشگیرانه از معلولیت‌ها در کشور برای افراد 15 تا 44 سال است.
موسوی بیان کرد که دانش آموزان دختر و پسر مقطع سوم دبیرستان در نظام قدیم و یازدهم متوسطه در نظام جدید جزء گروه هدف دانش آموزی طرح اطلاع رسانی ویژه کاهش معلولیت در جامعه است.
مربیان آموزش دهنده دارای دکترای تخصصی، دکترای حرفه‌ای، کارشناسی ارشد و کارشناسی در رشته‌های پزشکی مامایی، پرستاری بهداشت، آموزش بهداشت و مشاوره ژنتیک دارای کارت صلاحیت از بهزیستی هستند.
نرخ معلولیت در کهگیلویه بویراحمد سه درصد است که این میزان معلولیت در این استان یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
یکهزار و 606 معلول روانی، یکهزار و 445 ناشنوا، یکهزار و 659 معلول نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، 6 هزار و 47 معلول جسمی حرکتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.