به گزارش ایرنا، «فابیو گریتا» روز دوشنبه در نشست استقرار برنامه های حفاظت از تنوع زیستی در زاگرس مرکزی در یاسوج اظهار داشت: فائو برای حفاظت از جنگل های زاگرس یک برنامه پنج ساله تدارک دیده است.
وی تاکید کرد که انتظار می رود دستگاه های ذیربط و مردم منطقه، فائو را برای اجرای مطلوب این طرح در همه زمینه ها یاری کنند.
«گریتا» گفت که فعالیت در حوزه زاگرس مرکزی باید از منظر پروژه محوری به سوی رویکرد جامعه محوری تغییر یابد تا بتوان تغییرات لازم را در این منطقه با همگرایی صورت داد.
وی تاکید کرد که بطور مثال در حوزه محیط زیست نمی توان به یک پروژه اکتفا کرد بلکه باید همه جانبه گربود و این رویکرد همکاری همه بخش های دولتی، غیردولتی و سمن ها را می طلبد.
جانشین نماینده فائو در ایران تصریح کرد که با نگاه همه جانبه نگر می توان یک نگاه منطقه ای برای تبادل برنامه ها و امکانات موجود با کشورهای همسایه داشت.
وی تاکید کرد که با این رویکرد می توان به حل مشکلاتی از جمله خشکسالی، ریزگردها و مهار آبها کمک کرد.
وی گفت: برای رسیدن به این مهم می توان از منابع داخلی دولت و کمک های سازمان ملل متحد استفاده کرد.
جانشین نماینده فائو در ایران کمک به کشاورزی پایدار در محیط زیست و حساس به تغییرات اقلیمی را از مهمترین عرصه های فعالیت برنامه پنج ساله فائو در ایران دانست.
به گفته گریتا یک برنامه پنج ساله با نگاه به برنامه ششم توسعه ایران با چهار محور توسط فائو برای سالهای 2017تا 2021 تدوین شده که در آن توسعه روستایی تاب آور و فراگیر، امنیت غذایی و ایمنی غذایی و اقتصاد و جامعه مبتنی بر دانش سه عرصه دیگر این برنامه در کنار کشاورزی پایدار در محیط زیست و حساس به تغییرات اقلیمی است.
وی، افزایش بهره وری و درآمد در کشاورزی، سازگاری و تاب آوری نسبت به تغییرات اقلیمی و کاهش گاز های گلخانه ای را از اهداف مورد نظر فائو دانست.
نشست ملی معرفی نقشه راه و دستاوردهای توسعه پایدار در پروژه زاگرس با حضور کارشناسان ،صاحبنظران، مسئولان و جانشین نماینده فائو در ایران در یاسوج برگزار شد.
خبرنگار: مسعود علزاده**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
1662/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.