به گزارش ایرنا، کارشناس مبارزه با بیماری‌های بهداشت و درمان گچساران در این آیین گفت: مرکز «دی. آی. سی» این شهرستان با هدف کاهش عوارض و آسیب‌های اعتیاد، به ویژه در معتادان تزریقی راه اندازی شده است.
احمد پاکدل با بیان اینکه این مرکز همه روزه در شیفت صبح قادر به ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است افزود: برای راه اندازی «دی. آی. سی» که دارای 6 کارمند بوده بیش از یک میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ابراز کرد: این مرکز هم اکنون 68 زن معتاد را زیر پوشش دارد که پرونده 50 نفر از آنها فعال است و روزانه به این مرکز مراجعه می‌کنند.
پاکدل ابراز کرد: راه اندازی این مرکز نقش مهمی در بازگشت بیماران معتاد به زندگی اجتماعی عادی دارد.
وی افزود: این مرکز با ارائه خدمات رایگان از جمله توزیع وسایل بهداشتی و کمک آموزشی، 2 وعده غذای گرم در هفته، اسکان موقت از بروز و شیوع عفونت و بیماری‌های واگیردار در بین آنان جلوگیری کرده و آنان را در مرحله ترک و درمان قرار می‌دهد.
کارشناس مبارزه با بیماری‌های بهداشت و درمان گچساران افزود: معرفی افراد به شبکه بهداشت و درمان به منظور شناسایی و درمان بیماری‌های ایدز و هپاتیت، ارائه خدمات متادون درمانی و معرفی افراد برای انجام آزمایش‌های رایگان ایدز و هپاتیت از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.