غلام محمد زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که افزون بر 2 میلیون مترمربع نیز بهسازی و آسفالت در سطح معابر روستایی استان در این دولت تدبیر و امید انجام شده که در طول همه دولت ها بی سابقه بوده است.
6 هزار و 100 کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان چهار هزار و 530 کیلومتر روستایی است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و 762 روستاست که از این تعداد 722 مورد بالای 20 خانوار جمعیت دارد.
بیش از 44 درصد جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها سکونت دارند.
وی تصریح کرد که مردم مناطق محروم و روستاهای استان کهگیلویه وبویراحمد در سالیان متمادی همواره از توزیع ناعادلانه امکانات و منابع نگران بودند و همین امر سبب افزایش بی رویه مهاجرت به مرکز استان شد.
زارعی یادآور شد که اکنون با توزیع عادلانه منابع و اهتمام جدی دولت و مسئولان امر نسبت به توسعه پایدار در روستاها، میزان مهاجرت به شهر یاسوج تا حد قابل ملاحظه ای کاهش یافته و حتی در مناطق عشایری استان نیز مهاجرت معکوس شکل گرفته است.
وی ابراز داشت که پس از فراهم شدن امکانات زیست عشایری در دولت تدبیر و امید، 800 خانوار نیز در مناطق مختلف استان کهگیلویه وبویراحمد دوباره به جمع عشایر بازگشتند.
کهگیلویه وبویراحمد 12هزار خانوار عشایری با 70 هزار نفر جمعیت دارد.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد که میزان اعتبارات عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهرستان های بویراحمد و دنا در دولت یازدهم و از سال 92 تا 94 افزون بر سه برابر رشد یافت.
زارعی گفت که ظرف چهار سال گذشته افزون بر پنج هزار میلیارد ریال برای شهرستان های بویراحمد و دنا پیش بینی شد که البته به دلیل کمبود منابع مالی و مشکلات اقتصادی در کشور به ویژه در مورد ماده 180 بخشی از این اعتبار هنوز تخصیص نیافته است.
وی ابراز داشت که شهر یاسوج با وجود منابع، ظرفیت ها و مواهب طبیعی و خدادادی یکی از شهرهای راهبردی و مورد هدف گردشگری در ایران به ویژه در شرایطی که بسیاری از استان ها و مناطق کشور دچار مشکلات و معضلات زیست محیطی شده اند، خواهد بود.
زارعی حاشیه نشینی را یکی از معضلات و مشکلات اساسی شهر یاسوج دانست و گفت که باید بتوان با سوق دادن امکانات و منابع در روستاها زمینه کاهش میزان مهاجرت به این شهر را کاهش داد.
بیش از 38 هزار نفر جمعیت اکنون در حاشیه شهر یاسوج و در 2 منطقه سررود شمالی و جنوبی ساکن هستند.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.