به گزارش ایرنا، محمد علی وکیلی عصر شنبه در آیین افتتاح ستاد انتخابی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در شهر یاسوج اظهار داشت که به عنوان نماینده مجلس و عضو کمیسیون تلفیق بودجه و آگاه به مسائل و منابع کشور، ارائه این طرح پنج میلیون شغل در یک سال به هیچ وجه شدنی نیست.
وی بیان کرد:دولت تدبیر و امید با گذر از گردنه های سخت در سال 95 توانست حدود 700 هزار شغل پایدار و واقعی ایجاد کند که با کار برنامه ریزی شده، عقلایی، سرمایه گذاری و استفاده از فرصت ها و ظرفیت های موجود امکان افزایش این میزان به یک میلیون تا حدود یک میلیون و 500 هزار نفر نیز وجود دارد.
وی برخی بداخلاقی ها در نخستین مناظره تلویزیونی نامزدها را در تراز جمهوری اسلامی ندانست و اضافه کرد: که یکی از نامزدها که آغاز گر این معرکه بود و خود را علامه دهر می نامید باید ببیند که عملکردش در کلان شهر بزرگ تهران در طول 12 سال چگونه بوده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح 96 به چهار در صدی نامزد انتخاباتی که مدام در مناظره به دولت حمله می کرد، برگرفته از جنبش خیابانی وال استریت در آمریکا بود و حرف های این نامزد نیز بر اساس این مدل مشورتی کپی برداری شده است.
وکیلی ادامه داد: شهرداری تهران تا پیش از یک دهه گذشته به عنوان یکی از شهرهای با درآمد بالا در دنیا مطرح بود ولی اکنون پس از 12 سال مدیریت ناکار آمد شهردار فعلی بیش از 600هزار میلیارد ریال بدهی دارد.

** ادعای یارانه 250 هزار تومانی توهین به کرامت مردم
وکیلی ادعای برخی نامزدها در مناظره ها و تبلیغات انتخاباتی مبنی بر افزایش یارانه نقدی به بیش از 250 تا 300 هزار تومان را شبیه به جوک سال توصیف و بیان کرد که چنین ادعایی توهین به شعور و کرامت مردم است.

** مردم فریب ادعاها و بازی های سیاسی را نخورند
دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم فریب برخی ادعاهای دروغین و بازی های سیاسی را در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نخورند، کشور اکنون در نقطه طلایی و عقلایی قرار گرفته و مسیر توسعه کشور هموار شده و این راه باید با قوت با محوریت و پرچم تدبیر، عقلانیت و اعتدال ادامه یابد.

** زمان برداشت محصول برجام فرا رسیده
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین توافق هسته ای جمهوری اسلامی را که با تدبیر و درایت حسن روحانی، ظرافت و تیزهوشی تیم مذاکره کننده و البته با حمایت های داهیانه رهبری فرزانه انقلاب به ثمر نشست را یکی از دستاوردهای بزرگ ایران در طول سه دهه گذشته دانست و گفت:هم اینک زمان برداشت محصول برجام فرا رسیده است.
وی گفت که نباید اجازه داد که افرادی با فریب و شیوه پارتیزانی و روش های قاچاقچی اداره امور کشور و مملکت به ویژه در حوزه حساس سیاست خارجی را بر عهده گیرند.
سخنگوی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی بیان کرد: نباید اجازه داد مجدد پدیده شوم رفتارهای امنیتی بر این کشور حاکم شود.
وی با تاکید براینکه دولت روحانی تاکنون مشغول آوار برداری خرابی های گذشته ناشی از سوء مدیریت ها و بی تدبیری ها بوده است، افزود: کشور اکنون به ریل و مسیر اصلی خود بازگشته و البته هرچند باید اذعان داشت که روند و شتاب این مسیر کند است.
وی ابراز داشت تا زمان قبل از توافق هسته ای(برجام) جامعه جهانی مقابل ایران بودند و حتی برنامه و تاریخ جنگ علیه کشورمان نیز مشخص شده بود، گفت: امروزه وضعیت بر عکس شده و جامعه جهانی با پشتوانه برجام و درایت دولتمردان تدبیر و امید پشت سر ایران قرار گرفته است.

** بابک زنجانی در قامت بانک مرکزی جمهوری اسلامی
وی با اشاره به کاهش فروش نفت از میزان چهار میلیون و 700 هزار بشکه در روز به کمتر از 700 هزار بشکه گفت که کشور ایران در هشت سال دولت های نهم و دهم به ورطه نابودی رسیده بود. مردم حتی در سال 1390 در برخی شهرها سراسیمه به دنبال ذخیره نمک و نان بودند و احساس می کردند که کشور واقعا به قحطی رسیده است.
وکیلی افزود: ایران در زمان تحریم ها و هشت سال دولت های نهم و دهم حتی اجازه فروش نفت از طریق کشتی های غول پیکر خود را نداشت و این کشتی ها در ساحل لنگر انداخته بودند.
وی ادامه داد: ایران نه تنها اجازه فروش نفت از طریق کشتی های خود را نداشت بلکه مجبور بود به جای فروش نفت از برخی کشورهای کوچک جهان که نامی از آنها حتی درنقشه جغرافایی نیست همچون جیبوتی کمک گیرد.
نماینده مجلس ابراز داشت: ظهور پدیده بابک زنجانی نیز از همین راه بود وقتی که کشور و نهادهای مربوطه همچون بانک مرکزی جمهوری اسلامی اجازه معاملات تجاری و یا پولی و بانکی را با هیچ کشور خارجی و اروپایی نداشت دولت مجبور شد دست به دامن زنجانی ها شود تا از طریق قاچاق اجناس و معاملات خود را از کشور خارج کند.
وی گفت: این در حالی بود که به جای فروش نفت ایران مجبور بود که تنها اجناس با کیفیت پایین هندی و چینی وارد کشور کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:دولت یازدهم با وجود دستاوردهای فراوان در حوزه های مختلف اما باید اذعان داشت که زبان مسئولان و مدیران در سطوح گوناگون برای بیان این اقدام ها ناقص بوده است.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.