به گزارش ایرنا، فتاح محمدی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به شهر و یا روستای محل برگزاری این همایش ملی و استان‌های شرکت کننده در آن اشاره‌ای نکرد.
وی اظهار داشت: نام این همایش ملی در سال جاری به همایش «گفتمان سازی در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در حوزه عشایر و با رویکرد اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» تغییر کرده است.
محمدی افزود که تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد اقدام‌های مطلوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و بیان مضرات جبران ناپذیر مصرف آن انجام شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش عمومی اشاره کرد و باید اینگونه فعالیت‌ها نیز روز به روز گسترش یابد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مسئله اعتیاد را جزء آسیب‌های مهم اجتماعی در کشور دانسته و خواستار مبارزه جدی‌تر با آن شده است.
وی بر لزوم اجتماعی کردن هر چه بیشتر مبارزه با مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد و استفاده روز افزون از ظرفیت مردم و تشکل‌های مردم نهاد استان در این راستا تاکید کرد.
محمدی عنوان کرد که چنانچه قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مبارزه با مواد مخدر احساس وظیفه و مسئولیت کنند همکاری و تعامل همه جانبه تری با متولیان امر و دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواهند داشت.
فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد در این نشست علاوه بر تاکید بر انجام کارهای فرهنگی بیشتر در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان خواستار تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز به ویژه خودرو در شهرستان‌ها برای تحقق بهتر چنین امر مهمی شدند.
فرمانداران شهرستان‌های گچساران، لنده، چرام، کهگیلویه، بهمئی و باشت به دلیل فعالیت گسترده در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سال 1395 با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفتند.
دومین همایش ملی نقش عشایر در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد و مواد مخدر خرداد سال 1395 با حضور 18 استان عشایری کشور در منطقه «گرگوی مله شوره» از توابع شهرستان بویراحمد برگزار شد.
بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، ایلام، لرستان، همدان، کردستان، مازندران، تهران، قم، اراک و کهگیلویه و بویراحمد استان‌های شرکت کننده در این همایش سه روزه بودند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.