به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز پنجشنبه در نشست بررسی ساخت و سازهای کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بهبود وضعیت عمران شهری و ساخت و سازها در نقاط مختلف این استان به ویژه شهر یاسوج مستلزم اصلاح شیوه مدیریتی است.
وی افزود که ساخت و سازهای غیرقانونی چشمگیری در شهر یاسوج و حومه آن انجام شده که گام اساسی برای رفع این مشکل مهم تغییر بینش مردم است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد باید در زمینه اموری شامل سطح اشغال، جلوه بیرونی و تراکم، دارای حساسیت خاصی بوده و با جدیت با متخلفان برخورد کنند.
خادمی عنوان کرد که مواردی از قبیل حفظ محیط زیست و رعایت ارزش‌های دینی و فرهنگی باید در ساخت و سازهای جدید در تمامی نقاط کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهر یاسوج به طور کامل رعایت شده و نظارت‌ها نیز در این راستا افزایش یابد.
وی خواستار رعایت هر چه بیشتر قوانین، مقررات و اصول ساخت و سازها در مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد شد و ابراز داشت: آمار ساخت و سازهای بدون پروانه در شهر یاسوج در حال افزایش است و باید با آن برخورد جدی کرد.
خادمی گفت که این امر یک تخلف و جرم مهم بوده و باید جلوی فعالیت اینگونه افراد در اسرع وقت گرفته شود.
وی اظهار داشت: اصلاح طرح تفضیلی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند کمک بسزایی به کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز و خلاف قانون در استان کند به گونه‌ای که جلوی این رویه گرفته شود.
یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 دارای جمعیتی افزون بر 130 هزار نفر است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.