علی رضا گرامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت سه هزار و 423 نفر در آزمون‌های مهارت‌های حرفه‌ای گچساران شرکت کردند.
وی اظهار داشت که در این مدت 503 کارگر ساختمانی این شهرستان گواهی مهارت فنی و حرفه دریافت کردند و برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه به تأمین اجتماعی معرفی شدند.
رئیس اداره فنی و حرفه‌ای گچساران بیان کرد که دریافت گواهی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای افزون بر افزایش امکان دستیابی به شغل، بستری برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی کسب و کارهای کوچک نیز هست که متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند به صندوق امید و کارآفرینی مراجعه کنند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: 179 هزار و 197 نفر ساعت آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای در سال 1395 در این شهرستان برگزار شده است.
وی بیان کرد: این آموزش‌ها در مراکز ثابت دولتی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران و در بخش‌های زندان‌ها، صنایع، صنوف، جوار دانشگاه و سیار شهری در قالب 47 حرفه به متقاضیان ارائه شد.
گرامی گفت که 36 رشته در بخش صنعت،9 رشته در حوزه خدمات و 2 رشته در بخش‌های فرهنگ و هنر به متقاضیان ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: رشته‌های برق، تعمیر لامپ‌های الکتریکی کم مصرف، نقاشی مداد رنگی کار، جوشکاری آرگون، برق خودرو، آرماتوربندی، کامپیوتر، نقاشی ساختمان، تراشکاری و فرزکاری و جوشکاری تأسیسات از مهمترین رشته‌های این مرکز است.
گرامی برگزاری دوره‌های آموزشی چند ساعته در حوزه اجتماعی در قالب اعتیاد و مصرف مواد مخدر، آثار فضای مجازی بر بنیان خانواده، امدادرسانی و کمک‌های اولیه، آسیب شناسی فضای مجازی و آموزش اخلاق حرفه‌ای با شرکت حدود 300 نفر از کارگران و کارمندان را از دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی فنی و حرفه‌ای گچساران ذکر کرد و گفت که این دوره‌های آموزشی در راستای توانمندسازی نیروهای کار با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی در سال گذشته اجرا شده است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد دارای 20 هزار جوان جویای کار است.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.