به گزارش ایرنا، مبعث فصل نشستن آخرین فرستاده خداوند متعال بر بال‌های جبرئیل امین و پرواز به عرش ازلی و آغاز راه پر فراز و نشیب نبوت است.
عید مبعث موسم پوشیدن ردای سبز رسالت بر قامت پیامبر نور و رحمت، مهر و عطوفت محمد بن عبدالله (ص) است.
به گفته مورخان، واقعه مبعث، در روز دوشنبه 27 رجب سال چهلم عام الفیل روی داده است.
وقتی پیامبر اکرم (ص) در غار حرا به عبادت مشغول بود با نزول نخستین آیات سوره علق، بعثت او آغاز شد.
پیامبر مهربانی (ص) ابتدا همسرش خدیجه (س) و پسر عمویش علی (ع) را در جریان نبوت خویش قرار داد.
** کهگیلویه و بویراحمد در عید مبعث
همزمان با خجسته سالروز بعثت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) آیین‌های ویژه جشن و شادمانی استان کهگیلویه و بویراحمد غرق شادی و سرور کرده است.
مردم مسلمان و ولایتمدار این خطه از ایران اسلامی با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و بوستان‌ها، سرآغاز رسالت پیامبر مهربانی‌ها را گرامی داشتند.
شرح سیره نبوی از سوی مبلغان دینی، برپایی محافل انس با قرآن کریم و برگزاری آئین‌های هزار صلوات زیبایی این آیین‌ها را دوچندان کرده است.
بسیاری از زوج‌های جوان جشن آغاز زندگی مشترک خود را در شب معراج رسول اکرم (ص) برگزار کردند.
ایستگاه‌های صلواتی با شربت و شیرینی از مردم پذیرایی می‌کنند.
بازاریان شهرهای مختلف این استان به مناسبت این عید بزرگ مسلمانان اقدام به برگزاری جشن‌های شادی کرده‌اند.
** ویژگی‌های اخلاقی رسول اکرم (ص)
جانشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انفاق در حق مستمندان و نیازمندان از ویژگی‌های بارز حضرت محمد مصطفی (ص) بود.
حجت الاسلام سید نصرالله مصطفوی در یکی از این جشن‌ها با اشاره به سیره و منش ممتاز رسول مکرم (ص) افزود: خدمت صادقانه به محرومان جامعه و برقراری عدالت مورد اهتمام رسول مهربانی‌ها بود.
وی بعثت را چراغ راهی برای رسیدن انسان طالب معرفت به کمال دانست و افزود: بی تعلقی پیامبر اسلام (ص) به امور مادی و دنیوی الگوی خوبی برای مسئولان و خادمان جامعه است.
حجت الاسلام مصطفوی اظهار داشت که پیامبر اسلام (ص) حلیم‌تر، داناتر، بردبارتر، بصیرتر، مهربان‌تر و عادل‌تر از هرکسی نزد خدا و بندگان خدا بود و این ظرفیت الهی و انسانی الگوی بی‌بدیلی برای رستگاری اهل معرفت است.
** اهمیت بعثت
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت دینی و معنوی عید بعثت خاتم‌النبیین حضرت محمد مصطفی (ص) گفت که بعثت پیوند فطرت الهی و عقلانی انسان باخداست.
فتاح محمدی افزود: بعثت، طلیعه رهایی انسان از قیدوبند‌های دنیوی و ظلمت فکری است.
وی بابیان اینکه تعلیم و تربیت دینی و نشر مکارم الهی و انسانی مهمترین رسالت بعثت پیامبر مکرم اسلام (ص) بود تصریح کرد که تلاش برای احیای ارزش‌های دینی و اسلامی و درنهایت برقراری عدالت ازجمله برکات بعثت و نبوت رسول گرامی اسلام است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ویژگی‌های خارق‌العاده پیامبر رحمت و مهربانی اشاره کرد و گفت: بعثت فرصتی است که انسان با درک معارف قرآن در مسیر کرامت انسانی و ارزش‌های دینی گام برمی دارد.
** فلسفه بعثت
امام جمعه شهر دوگنبدان گفت که فلسفه بعثت اشاعه اخلاق انسانی، عدالت اجتماعی و تلاش برای از بین رفتن ظلم و جور و جهالت در جوامع اسلامی بوده است.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی اظهار کرد: عید مبعث فرصتی برای وحدت مسلمانان جهان است.
استان 716 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.