هادی زارع پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راهکارها و تدابیر لازم برای کاهش معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در مدارس و مناطق پرخطر نیز اندیشیده است.
وی ارتباط مستمر و هدفمند با حوزه‌های علمیه و حضور روحانیون و علما در سطح مدارس و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ترویج و نهادینه کردن مسائل اخلاقی و معنوی را از جمله این راهکارها ذکر کرد.
زارع پور تصریح کرد که یکهزار و 507 نفر دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در همین راستا در سال تحصیلی جاری با طلاب، علما و حوزه‌های علمیه استان دیدار کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد که هم اینک نیز 15 روحانی در مدارس شبانه‌روزی استان مستقر هستند.
وی با اشاره به نقش تعیین کننده و اثرگذاری دیدار دانش آموزان با طلاب و روحانیون گفت که برخی مدارس و مناطقی که دارای آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بودند پس از دیدارها و استقرار روحانی و ارتباط مناسب با دانش آموزان هم اینک به بهترین مدارس به لحاظ تربیتی و پرورشی تبدیل شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت که اطلس مدارس در معرض آسیب‌های اجتماعی در سطح استان نیز تدوین و برای کاهش این مشکلات نیز راهکارهایی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به طرح‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای با این گونه آسیب‌ها نیز گفت: امسال و با توجه به پیش بینی‌های انجام شده سه طرح شامل آموزش‌های مهارتی برای مقابله با آسیب‌ها، طرح مدارس عاری از خطر و طرح مدارس مراقبت از خود در بیش از 300 مدرسه و منطقه پرخطر استان اجرایی خواهد شد.
وی اظهار کرد: تدابیر، تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش میزان این آسیب‌ها، جلوگیری و افزایش نرخ مشارکت پذیری خانواده‌ها نیز در این راستا انجام شده است.
وی گفت: رویکرد اصلی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس تمرکز بر مشارکت پذیری بیشتر اولیا، توانمند سازی خانواده‌ها و ایجاد حساسیت بیشتر جامعه در این راستا است.
زارع پور با اشاره به نرخ تراکم دانش آموزی در کهگیلویه و بویر احمد با وجود پراکندگی روستاها و وجود بیش از یکهزارو 676 روستای دارای سکنه این استان، گفت: تحصیل برای حتی یک دانش آموز در دورترین نقطه روستایی و عشایری از سیاست‌های اصلی و راهبردی دولت یازدهم و وزارت آموزش و پرورش است.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز ایجاد روحیه امید، نشاط و شادابی و انگیزه در بین دانش آموزان و رشد اخلاقی و معنوی آنها را از اولویت‌ها و سیاست‌های راهبردی حوزه فرهنگی و پرورشی ذکر کرد.
سید بهاء الدین ملک حسینی افزود: بیش از 9 هزار و 100 دانش آموز در قالب کاروان‌های راهیان نور با هماهنگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.
148 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه، فنی و حرفه‌ای، کار و دانش، بزرگ‌سالان، آموزش از راه دور، غیرانتفاعی و پیش دبستانی در این استان تحصیل می‌کنند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.