به گزارش ایرنا، فتاح محمدی یکشنبه‌شب در آیین جشن مبعث در جمع کارکنان فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در تالار لاله یاسوج افزود: بعثت، طلیعه رهایی انسان از قیدوبند‌های دنیوی و ظلمت فکری است.
وی بابیان اینکه تعلیم و تربیت دینی و نشر مکارم الهی و انسانی مهمترین رسالت بعثت پیامبر مکرم اسلام (ص) بود تصریح کرد که تلاش برای احیای ارزش‌های دینی و اسلامی و درنهایت برقراری عدالت ازجمله برکات بعثت و نبوت رسول گرامی اسلام است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ویژگی‌های خارق‌العاده پیامبر رحمت و مهربانی اشاره کرد و گفت: بعثت فرصتی است که انسان با درک معارف قرآن در مسیر کرامت انسانی و ارزش‌های دینی گام برمی دارد.
مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد عید مبعثت را بهترین ودیعه الهی برای هدایت بشر و احیای اسلام ناب محمدی دانست و گفت که الگو گیری از سیره پیامبر اسلامی بهترین عامل سربلندی همراه باعزت برای محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت است.
فرج‌الله راد فلسفه بعثت را رسالت بزرگی برای تمام دوره‌ها دانست و افزود: دین اسلام دین صلح، دوستی محبت، برادری و رحمت است و پیام اسلام (ص) الگوی این ویژگی‌های برجسته است.
مسئول اقامه نماز اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد قرآن را بهترین رحمت وبرکت خداوند برای نجات انسان‌ها دانست و افزود: تمسک به قرآن و آموزه‌های قرآنی به‌سلامت فرد و جامعه کمک می‌کند.
حجت‌الاسلام غلامحسین انصاری بر لزوم توجه خانواده‌ها به معارف و آموزه‌های دینی و اخلاقی قرآن برای تربیت نسل جوان و نوجوان تأکید کرد.
در این آیین، محبان اهل‌بیت عصمت طهارت (علیه‌السلام) با مولودی‌خوانی، 27 رجب، سالروز بعثت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) را گرامی داشتند.
پیامبر اسلام در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، سال ۱۳ پیش از هجرت به پیامبری برگزیده شد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.