به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، پژمان نیک اقبالی ظهر امروز در نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال 95 خدمات مطلوبی از سوی دولت در حوزه گازرسانی، آبرسانی روستایی، برق‌رسانی و مدرسه سازی در استان انجام شد اظهار داشت: انتظار می‌رود با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری  روند پروژه‌های عمرانی تحت شعاع انتخابات قرار نگیرد و امر خدمت‌رسانی به مردم به صورت ویژه دنبال شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بعد از ایام تعطیلات پروژه‌های عمرانی استان مورد بازدید قرار گرفتند و در هفته آینده نیز این بازدیدها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دونامه از سوی سازمان بازرسی کشور منطقه 3 خطاب به استاندار استان ارسال شد، گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری مناقصات مشکلاتی دارند که باید رفع شود.

نیک اقبال با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 192 مناقصه در استان برگزار شد، افزود: از این تعداد 144 مناقصه یک مرحله‌ای، 38 مناقصه دو مرحله ای و 3 مورد  ترک تشریفات  بوده است.

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی 95 درصد از مناقصات استان را مورد بازدید و بررسی قرار دادند و بحث آموزش، کنترل ضرایب بهنگام و کنترل مبادی قیمت را عوامل موثر در رفع این مشکلات دانسته و خواستار استفاده از مشاوران متفاوت در این حوزه‌ها شده است.

نیک اقبالی با اشاره به اینکه سال گذشته و امسال هیچگونه تخصیص اعتباری از محل ماده 180  برای استان وجود نداشته است، تصریح کرد: استاندار استان تاکید داشتند برای اجرایی شدن پروژه‌ها به جز این ماده از محل ملی و استانی اعتبار پیش بینی شود.

وی با اشاره به مشکلات فضای کارگاهی فنی و حرفه‌ای چرام، عنوان کرد: این مسئله به علت یک تصمیم غیرکارشناسی و غیراصولی در دولت گذشته مبنی بر تجمیع ادارات بود که نه تنها این امر محقق نشده بلکه سبب فرسودگی این مکان نیز شده است.

نیک اقبالی تاکید کرد: دستگاه مجری بهره‌برداری این طرح باید در اجرای این تصمیم تجدید نظر کند و فضا به سمت مطلوبی پیش رود تا به سرنوشت مجتمع فرهنگی گچساران گرفتار نشود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 2 میلیون متر مربع آسفالت در دو سال گذشته در روستاهای استان انجام شده است، اظهار داشت: 1700 متر مربع از این مجموعه از محل قیر رایگان و 300 متر مربع از محل اعتبارات جاری تامین شد.

وی یادآور شد: این مسئله در حالی است که از اول انقلاب تا دو سال پیش تنها 1 میلیون و 200 هزار متر مربع راه روستایی در استان آسفالت شد.

نیک اقبال از احداث 300 زمین ورزشی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد مسکن، اداره‌کل ورزش و جوانان و استانداری کهگیلویه و بویراحمد به منظور ایجاد 300 زمین ورزشی تعهد شده در سفر سال گذشته وزیر ورزش و جوانان به این استان در تهران منعقد می‌شود.

وی اشاره به احداث پارک در روستاهای استاناظهار داشت: توافق جدیدی برای ایجاد پارک در روستاهای استان با بنیاد مسکن منعقد خواهد شد و بدون شک این اقدام سبب ماندگاری افراد بیشتری در روستاهای استان می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625546
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.