کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد پارک علم و فناوری در سطح کشور است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موافقت اصولی و قطعی برای تأسیس پارک علم و فناوری در این استان در شورای گسترش آموزش عالی کشور انجام گرفت.
مجید محنایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شورای گسترش آموزش عالی کشور به استناد آئین‌نامه تأسیس و راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری و بر اساس درخواست استانداری کهگیلویه و بویراحمد با احداث پارک علم و فناوری در این استان موافقت کرد.
وی ابراز کرد: بر اساس برنامه استانی طی پنج سال، 117 واحد فناور متقاضی استقرار در پارک در نظر گرفته شده است و همچنین 80 درصد زمینه‌های فعالیت پارک در حوزه‌های کشاورزی و گیاهان دارویی، صنعت نفت و گاز، گردشگری و 20 درصد در سایر حوزه‌ها صورت می‌گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی پارک علم و فناوری را یکی از خواسته های فناوران، پژوهشگران، دانشگاهیان و مخترعان استان دانست که در دولت یازدهم محقق شد.
محنایی تاکید کرد که با تلاش مسئولان ذی‌ربط و نخبگان، روند راه‌اندازی پارک علم و فناوری در استان تسریع شود.
مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد با تأخیری 9 ساله صادر می‌شود.
پیشتر رئیس دانشگاه یاسوج، محدودیت زمین و وجود مشکلات برای تأمین زمین مناسب، با وسعت لازم و در مکان مطلوب در یاسوج و یا اطراف آن را مهمترین عامل تأخیر 9 ساله در ایجاد و راه اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرده بود.
پارک علم و فناوری مجموعه هدفمندی است که منظور از ایجاد و راه اندازی آن تبدیل دستاوردهای علمی و پژوهشی نخبگان و محققان به ثروت و تجاری سازی خواهد بود.
در سفر مردادماه سال گذشته هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد 40 میلیارد ریال با دستور ویژه رئیس جمهوری برای ساخت پارک علم و فناوری ابلاغ شد.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.