فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد در حاشیه پایان رزمایش مدافعان حرم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رزمایش با حضور 6 گردان بیت المقدس و 2 گردان امداد و نجات بسیج روز گذشته /پنجشنبه/ در منطقه کوه وا واقع در تیپ مستقل 48 فتح یاسوج و پادگان امام جعفرصادق (ع) آغاز شده بود.
سرهنگ داریوش مثنوی اظهار داشت: مهم‌ترین هدف برگزاری این رزمایش دفاع از کوی و برزن و در راستای انجام مأموریت‌های پنج‌گانه بسیج بوده است.
وی افزود که در این رزمایش مأموریت‌های پنج‌گانه از جمله رزم شبانه، تمرین و مقابله با تهدیدهای داخلی، بروز تنش‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و مقابله با خطرهای طبیعی اجرا شد.
سرهنگ مثنوی بیان کرد: گردان کوثر به صورت تخصصی با پیش فرض بمباران، گردان صاحب الزمان (عج) رزمایش مقابله با اغتشاش‌های احتمالی در آستانه برگزاری انتخابات پیش رو و چهار گردان بیت المقدس در عملیات‌های کمین و ضد کمین عملیات رزمی خود را به نمایش گذاشتند.
وی بالا بردن توان رزمی نیروها، حفظ و آمادگی رزمی و نمایش صلابت و اقتدار گردان‌های بسیج را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش در راستای مقابله با هرگونه تهدید اعلام کرد.
سرهنگ مثنوی عنوان کرد که دفاع از کوی و برزن، کمین و ضدکمین، پدافند، امداد و نجات و آرام سازی شهر نیز از سایر مأموریت‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده در این رزمایش بود.
سردار «ستار اورنگ» تنها شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد 16 بهمن سال 1394 حین انجام مأموریت مستشاری در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.
شهید اورنگ از جانبازان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس بود که در عملیات‌های مختلف به ویژه والفجر هشت و بیت المقدس نیز کارنامه درخشانی در زمینه مجاهدت و ایثار از خود به نمایش گذاشت.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.