به گزارش ایرنا، حجت الاسلام پرویز ولی زاده روز چهارشنبه در نشست شورای اداری گچساران گفت: این قانون در زمینه افزایش حداقلی 25 درصدی حقوق و مزایای خانواده شهیدان و ایثارگران بود.
وی بیان کرد: سهمیه 25 درصد استخدامی خانواده‌های شهدا و ایثارگران که در دولت گذشته عملی نشده بود از سوی دولت تدبیر و امید در حال پیگیری است.
ولی زاده خدمت رسانی به جامعه ایثارگری را از اهداف مهم دولت اعلام کرد و افزود: همه مدیران در قبال مردم و به‌ویژه خانواده‌های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران مسئول هستند و باید با روحیه ایثارگری به مردم خدمت کنند.
وی تصریح کرد: 500 هزار نفر در روزهای پایانی دولت گذشته در ادارات دولتی استخدام و به کارگیری شد که از این تعداد 53 هزار نفر از جامعه ایثارگران بود.
ولی زاده سهم استخدامی خانواده ایثارگران از این میزان استخدامی را 150 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در صورت رعایت عدالت در استخدامی دولت گذشته مشکل بیکاری جامعه ایثارگران هم اکنون برطرف شده بود.
وی گفت: استخدام‌های خارج از ضوابط دولت دهم موجب شد دولت تدبیر و امید در استخدام فرزندان شاهد نیز با مشکل مواجه شود.
وی ابلاغ سند راهبردی ایثارگران و تشکیل شورای فرهنگ ایثار و شهادت را از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در حمایت از جامعه ایثارگران اعلام کرد و گفت: دولت یازدهم برای حمایت از ایثارگران قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را ابلاغ کرد.
ولی زاده تصریح کرد: در حال حاضر بیش از سه میلیون رزمنده در کشور وجود دارد.
وی اختصاص رایگان انشعاب آب، برق و گاز برای رزمندگان، همطراز بودن حقوق و مزایای شاغلان ایثارگری، معافیت‌های شهریه‌ای تا سقف 30 درصد برای خانواده ایثارگران، بازگشت 100 درصد هزینه درمان ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدا را از جمله برنامه‌هایی دولت یازدهم در حوزه ایثارگران در برنامه ششم توسعه اعلام کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در دولت تدبیر و امید خدمات ارزنده‌ای در مناطق مختلف این استان انجام گرفت.
مجید محنایی ابراز کرد: قبل از دولت یازدهم نرخ بیکاری در این استان 17.4 درصد بوده که هم اکنون به 13.3 درصد رسیده است.
وی بیان کرد: ذخیره گندم این استان در دولت‌های گذشته 24 هزار تن بوده که هم اکنون سه برابر شده است.
محنایی ابراز کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از 486 نفر از جامعه ایثارگری در این استان مشغول به کار شدند و مجوز قرارداد 100 نفر از فرزندان شهید دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم در حال اجرا شدن است.
کهگیلویه و بویراحمد یکهزارو 880 شهید،10 هزار جانباز و 317 آزاده تقدیم انقلاب کرد.
99 درصد از رزمندکان این استان زیر 30 سال بودند.
کم سن ترین شهید این استان 12 ساله و کهن سالترین آنان 67 ساله و 80 درصد از آمار شهدای این استان از مناطق عشایری بودند.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
/6110/2082
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.