عبدالرحیم رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اعتبار برای پروژه‌های انتقال آب به زمین‌های کشاورزی منطقه امامزاده جعفر، ساماندهی رودخانه‌های دیل، خیرآباد، تأمین آب کشاورزی 430 هکتار از زمین‌های کشاورزی دژسلیمان، تأمین و انتقال آب از رودخانه زهره به اراضی کشاورزی خان احمدها، تکمیل شبکه‌های فرعی 3 و 4 لیشتر، و تکمیل و محوطه سازی و اجرای ساختمان بهره برداری امامزاده جعفر و ماهور باشت اختصاص یافت.
وی بیان کرد: طرح انتقال آب به سه هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر از مهمترین طرح‌های اجرا شده در دولت تدبیر و امید در این شهرستان است.
رحیمی ابراز کرد: 45 کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی در طرح انتقال آب به زمین‌های کشاورزی منطقه امامزاده جعفر اجرا شده است.
وی گفت: تکمیل این پروژه ملی موجب اشتغالزایی بیش از یکهزار و 500 نفر شد.
رحیمی میزان اعتبار هزینه شده برای طرح بزرگ انتقال آب به زمین‌های کشاورزی امامزاده جعفر را 850 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سوی جهاد کشاورزی در سال 80 با اعتباری بیش از 46 میلیارد ریال آغاز و 6 سال بعد به طور کامل متوقف شده بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این طرح ملی فعال شد.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح ملی یکهزار و 500 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شد.
فرماندار گچساران گفت: فاز دوم این طرح در قالب تأمین آب سه هزار و 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه خان احمد باشت در دست اجراست.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح در سال 95 با اعتباری بیش از 530 میلیون ریال آغاز شد.
رحیمی گفت: طرح آب‌رسانی به 430 هکتار از اراضی کشاورزی دژ سلیمان با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید افتتاح شد.
رحیمی ابراز کرد: عملیات انتقال آب از سد کوثر به یکهزار و 330 هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه دشت مور با اعتباری بیش از 130 میلیارد ریال هم اکنون در دست اجراست.
فرماندار گچساران ساماندهی و اجرای کانال سیلاب روستای دیل با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال و تکمیل و اجرای ساختمان بهره برداری پروژه امامزاده جعفر با اعتبار 90 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های دولت تدبیر و امید در این شهرستان است.
رحیمی تصریح کرد: طرح تکمیل شبکه فرعی 3 و 4 لیشتر با اعتباری بیش از 60 میلیارد ریال هم اکنون در دست اجراست.
وی گفت: با بهره برداری از این طرح ملی یکهزارو 100 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه زیر کشت آبیاری بارانی و قطره‌ای قرار خواهد گرفت.
30 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت در گچساران وجود دارد که از این میزان بیش از 9 هزار هکتار به روش نوین آبیاری می‌شود.
سالانه سه میلیون و 272 هزار و 252 متر مکعب از چاه‌های دشت امامزاده جعفر (ع) برای امور کشاورزی و مصارف مختلف استفاده می‌شود که اجرای طرح تأمین آب گامی در راستای پیشگیری از کاهش آب سفره‌های زیر زمینی است.
دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در 150 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.