به گزارش ایرنا، یکم تا هفتم اردیبهشت هر سال به نام هفته سلامت در کشرمان نام گذاری شده است.
مالک مجیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت که «زندگی سالم، با نشاط و امید» شعار محوری هفته سلامت امسال در ایران است که برنامه های پیش بینی شده براساس آن و روز شمار تعیین شده، عملیاتی خواهد شد.
وی، سخنرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قبل از خطبه های نمازجمعه در شهر یاسوج و سایر مدیران مراکز بهداشتی در شهرهای مختلف استان، دیدار با خانواده های معظم شهدای عرصه سلامت، همایش بزرگ پیاده روی، برگزاری همایش سفیران سلامت با حضور افزون بر 300 نفر از دانش آموزان و دیدار با جانبازان بستری در بیمارستان روانی سلمان یاسوج را از دیگر برنامه های مهم هفته سلامت در استان ذکر کرد.
مجیدی تصریح کرد: هفته سلامت بهانه ای است که خدمات ارائه شده به مردم در حوزه بهداشت و درمان به خوبی برای جامعه بازگو و اهمیت این مقوله در میان جامعه ارتقاء یابد.
دبیر اجرایی هفته سلامت در کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار پیش بینی شده برای آغاز عملیات اجرایی 10طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان بویراحمد در هفته سلامت سال جاری را افزون بر 114 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی با اشاره به مهمترین خدمات ارائه شده در چادرهای سلامت گفت که سنجش کامل بهداشت روان و مشاوره های تغذیه ای و اندازی گیری قد، وزن، فشارخون و قند خون با مراجعه کنندگان در این چادرها انجام می گیرد.
مجیدی با اشاره به روزشمار بزرگداشت هفته سلامت گفت که جمعه یکم اردیبهشت روز تحرک بدنی، تفریحات سالم و فعالیت گروهی، شنبه دوم اردیبهشت روز غذای سالم، جامعه سالم و یکشنبه سوم اردیبهشت روزسفیران سلامت، نهاد اجتماعی نامگذاری شده است.
دبیر اجرایی هفته سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: دوشنبه چهارم اردیبهشت روز طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی، سه شنبه پنجم اردیبهشت روز دین، معنویت، سلامت روان، چهارشنبه 6 اردیبهشت با عنوان هنر و رسانه، سواد سلامت و پنجشنبه هفتم اردیبهشت نیز با عنوان نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی نامگذاری شده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.