به گزارش ایرنا، مجید محنایی روز سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: رایزنی با مدیران بانک ‌های عامل استان در این زمینه در حال انجام بوده و سعی می شود برخی موانع و محدودیت های پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد و مشکل دار استان برداشته شود.
وی افزود که کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد زمان ‌دار نبوده و به همین دلیل نیز فعالیت آن متوقف نمی شود.
محنایی بیان کرد: سیاست‌ های این کارگروه با جدیت در سال جاری نیز ادامه می یابد و فعال تر از سال گذشته خواهد بود.
وی عنوان کرد که دستگاه ‌های خدمات ‌رسان کهگیلویه و بویراحمد از قطع انشعاب های آب، برق و گاز واحدهای تولیدی این استان به دلیل بدهی و در آستانه برگزاری انتخابات پیش رو خودداری کرده و به صاحبان آنها مهلت دهند.
محنایی ابراز داشت: این موضوع مهم تاکنون بارها در نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد مطرح و مورد تاکید قرار گرفته است.
وی گفت که قطع انشعاب های آب، برق و گاز واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر آنکه اقدامی نادرست است سبب وصول بدهی این واحدها به شرکت های خدمات رسان استان نمی ‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان از نیمه دوم سال 1394 فعالیت خود را آغاز و تاکنون نیز پرونده افزون بر 250 واحد تولیدی راکد و مشکل دار استان در هر 2 بخش کشاورزی و صنعت در آن بررسی شده است.
داریوش دیودیده اظهار داشت: نشست ‌های این کارگروه تاکنون افزون بر 700 مصوبه داشته که از این تعداد 50 درصد اجرایی و مابقی نیز در حال اجراست.
وی افزود که عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد شامل تامین نقدینگی، سرمایه در گردش و مسائل بانکی است.
دیودیده بیان کرد: انتظار می رود که بانک ‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری همکاری بیشتری با واحدهای تولیدی راکد و مشکل دار این استان داشته باشند.
وی عنوان کرد که تاکنون افزون بر یکهزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 200 واحد تولیدی راکد و مشکل دار کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
دیودیده ابراز داشت: 40 واحد تولیدی راکد کهگیلویه و بویراحمد تاکنون فعال شده که با بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید افزون بر 450 فرصت شغلی احیا شده است.
وی گفت که بازسازی واحدهای تولیدی و افتتاح طرح ‌های صنعتی و تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد از برنامه‌ های مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری که به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده خواهد بود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.