به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شمس الدین هاشمی عصر امروز در نشست علمی و فناوری که  با حضور مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد اظهار داشت: زیربنای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است و باید توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در استان بیش از پیش انجام شود.

مسئول پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی، آب، نفت، جنگل و گردشگری، عنوان کرد: رویکرد ما در پارک علم و فناوری توجه به ظرفیت‌های بومی استان در جهت رشد و توسعه است.

وی تصریح کرد: در صورت راه‌اندازی پارک علم وفناوری در استان اولویت کاری توجه به ظرفیت‌های بومی منطقه است و می‌توان با اتکای به دانش جوانان در این مسیر موفق بود.

هاشمی با بیان اینکه در زمینه تجاری‌سازی دانش فناوران باید بیش از پیش تلاش کرد، گفت: 740 عضو هیئت علمی، بیش از 43 هزار دانشجو، 33 واحد دانشگاهی و 4 مرکز رشد دارای مجوز در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه دو مرکز رشد نیز در حال دریافت مجوز هستند، بیان کرد: بیش از 47 واحد فناوری در این 4 مرکز رشد وجود دارد و جوانان مستعد و نخبه استان در آنها مشغول به فعالیت هستند.

هاشمی تصریح کرد: زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و دلیل اصلی کمبود شرکت دانش بنیان در استان نبود پارک علم وفناوری است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت حمایت مسئولان کشوری از استان و راه‌اندازی پارک علم وفناوری به طور قطع تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان  از 3 شرکت به تعداد بیشتری افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620463
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.