به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، نشست هیئت‌های ورزشی با حضور فرماندار کهگیلویه، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه در سالن اجتماعات فرمانداری شهر دهدشت برگزار شد.

در دی ماه سال 95 نیز جلسه‌ای با حضور هیئت‌های ورزشی و فرماندار شهرستان کهگیلویه برگزار شد که این نشست نیز در راستای نشست قبل برای بررسی مشکلات، خواسته و پیشنهادات هیئت‌های ورزشی و ورزشکاران شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه در این جلسه اظهار داشت: مشکلات متعددی در ورزش شهرستان کهگیلویه داریم که جا دارد مسئولان توجه ویژه‌ای به این بخش داشته و امیدوارم امسال ورزش کهگیلویه از بحرانی که در آن قرار دارد بیرون بیاید.

رضا نکویی با بیان اینکه در مدت چند ماهی که مدیریت به او محول شده هیچ اعتباری اعم از ورزشی، عمرانی و حتی جاری به ورزش شهرستان اختصاص نیافته است، گفت: تا الان به دلیل مشکلات مالی و خالی بودن حساب اداره نتوانستیم جلسه‌ای را با هیئت‌های ورزشی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه ورزش شهرستان کهگیلویه از لحاظ مسائل مالی در بین سایر شهرستان‌های استان مظلوم‌تر واقع شده است، افزود: شهرستان‌هایی که در گذشته تحت نظر شهرستان کهگیلویه بوده‌اند الان از لحاظ سرانه ورزشی از ما جلوتر هستند و انتظار داریم از فرماندار محترم شهرستان کهگیلویه که سال 96 در کمیته برنامه ریزی به بحث اعتبارات عمرانی ورزش شهرستان توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نکوی با بیان اینکه سالن ورزشی یکهزار و 200 نفری شهرستان‌های همجوار ما چند سال پیش افتتاح و بهره‌برداری از آنها آغاز شده است، گفت: متاسفانه سالن ورزشی یک هزار و 200 نفری شهر دهدشت به دلیل 300 میلیون تومان راکد و نیمه کاره رها شده است که امیدوارم هر چه زودتر مشکل تامین اعتبار آن پیگیری شود تا برای برگزاری مسابقات کشوری مشکلی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه تیم هندبال شهرستان در مسابقات دسته اول کشور قرار دارد و باید به استان‌های مختلف کشور رفت و آمد داشته باشد که متاسفانه تحت پوشش حمایتی هیچ اداره ویا ارگانی قرار ندارد، تصریح کرد: از فرماندار شهرستان درخواست داریم که برای کمک مالی و بحث ایاب و ذهاب آن چاره اندیشی کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در سال 88 قطعه زمینی به متراژ 33 هزار متر مربع از مسکن و شهرسازی برای امر ورزش تحویل این اداره شد، افزود: متاسفانه یک ماه پیش متوجه شدیم که مقدار قابل توجهی از این زمین به ارگان‌های دیگر بخشیده شده است.

وی به مشکل کمبود نیروی انسانی در بخش‌های تابعه اشاره کرد، و گفت: در بخش دیشموک و قلعه رئیسی در سال گذشته دو نفر در آزمون قبول شده و همه کارهای آنها انجام اما به دلیل مشکل ردیف بودجه نتوانستیم آنها را به کار بگیریم.

نکویی با اشاره به وجود مشکل در بحث زمین‌های ورزشی در بخش‌های شهرستان، عنوان کرد: از لحاظ نیروی انسانی در اداره ورزش و جوانان در شهرستان نیز مشکلات زیادی داریم به طوری که این اداره تنها دو نفر کارمند دارد و معاون اداره علاوه برکار روابط عمومی، حسابداری ادارت ورزشی چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده را به تنهایی انجام می‌دهد.

وی به کمبود وسایل نقلیه در اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و افزود: یک دستگاه مینی بوس قدیمی داریم و با توجه به اینکه تا الان بیش از 5 میلیون تومان هزینه آن شده به دلیل اینکه راننده ثابتی ندارد مجبوریم موقع استفاده راننده اجاره‌ای برای آن پیدا کنیم.

نکویی با بیان اینکه در شهرستان برای سرکشی به بخش‌های تابعه وسیله نقلیه مناسبی نداریم، گفت: انتظار داریم که از طرف مدیر کل ورزش و جوانان وسیله مناسبی در اختیار ما قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران کهگیلویه می‌توانند در سطوح ملی مقام کسب کنند اما بزرگترین مشکل بحث مالی و نبود اسپانسر است، بیان کرد: سال گذشته تیم هندبال شهرستان در مسابقات کشوری به دلیل مشکلات مالی نتوانست مقام قهرمانی را کسب کند و امسال در رشته کشتی و کاراته دو نفربه اردوی تیم ملی دعوت شدند که متاسفانه به دلیل نداشتن اسپانسر مالی امکان ادامه فعالیت برای آنها مشکل است.

دبیر هیئت فوتبال مشکل اصلی ورزش در شهرستان را مشکلات مالی و نبود اسپانسر عنوان کرد و افزود: تا زمانی که پول نباشد نمی‌توان در بحث ورزش قهرمانی کار زیادی انجام داد.

سعید محمدی با بیان اینکه سهمیه یک تیم فوتبال برای لیک دسته سوم به شهرستان پیشنهاد شده است، گفت: این سهمیه را به هر تیمی پیشنهاد دادیم از آن فرار می‌کند زیرا هیچ کدام از باشگاه‌های ما در شهرستان حتی توان مالی بردن تیم را تا شهر همجوار گچساران ندارند.

وی افزود: نیروی متخصص و کارآمد در تمام رشته‌های ورزشی داریم اما با دست خالی هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

محمدی با بیان اینکه مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان حتی برای یکبار به شهرستان ما نیامده و از لحاظ قیافه او را نمی‌شناسیم، تصریح کرد: پول برگشتی اجاره اماکن ورزشی شهرستان کهگیلویه که حق مسلم ورزشکاران شهرستان است نزدیک به 8 ماه است که به این شهرستان تحویل نشده در صورتی که این پول از مردم فقیر و محروم این منطقه گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 10 سالن ورزشی در سطح شهر دهدشت اجاره داده می‌شود، افزود: بهتر است که اجاره حداقل دو یا 3 سالن ورزشی را به دست رئیس اداره ورزش شهرستان دهیم تا صرف هزینه‌های جاری شود.

مسئول سابق هیئت فوتبال شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه یکی از جوانترین شهرستان‌های کشور است که بیشتر این جوانان بیکار هستند، گفت: ورزش تنها سرگرمی مناسبی است که می‌تواند انرژی جوانان را کنترل و آنها را از سرگرمی‌های کاذب نجات دهد.   

ابوصالح دانشفر با بیان اینکه جلسات زیادی در مورد مشکلات ورزشی شهرستان تشکیل شده اما تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است، عنوان کرد: در شهرستان کهگیلویه حتی یک سالن ورزشی مناسب برای بانوان ورزشکار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حالی که خرید یک دست لباس ورزشی نزدیک به میلیون تومان هزینه دارد و تیم داران شهرستان هیچ گونه اسپانسر مالی ندارند، تصریح کرد: اگر به هیئت‌های ورزشی شهرستان کهگیلویه کمک نشود با توجه به وجود مواد افیونی که در شهر مثل نقل و نبات وجود دارد، فاجعه به بار می‌آید.

مشاور ورزشی نماینده شهرستان کهگیلویه بزرگ با خطاب قرار دادن فرماندار گفت: نگذارید هیئت‌های ورزشی شهرستان تعطیل شوند.

دانشفر افزود: تا الان تیم هندبال شهرستان با هزینه شخصی مجید پارسایی اداره شده و ایشان دیگر به تنهایی قادر به تامین مالی این تیم در مسابقات کشوری با این هزینه‌های سرسام آور نیست و باید این تیم از لحاظ مالی حمایت کرد.

وی با بیان اینکه در 8 ماه گذشته توسط نماینده شهرستان کهگیلویه نزدیک به یکصد و پنجاه میلیون تومان به هیئت‌های ورزشی کهگیلویه در زمینه تامین وسایل ورزشی و به صورت نقدی کمک شده است، افزود: ساخت چندین سالن ورزشی در شهرستان‌های چهارگانه در دستور کار قرار دارد.

صلاحی رئیس هیئت ژیمناستیک با بیان اینکه این رشته ورزشی برای سنین 3 تا 5 سال متناسب است، خاطر نشان کرد: در شهرستان فاقد تجهیزات ایمنی و مناسب این رشته ورزشی هستیم.

وی با بیان اینکه به جز یک عدد میله بارفیکس بقیه وسایل را به صورت امانتی از دانشگاه آزاد گرفته‌ایم، گفت: از 6 وسیله اصلی مخصوص مسابقات این رشته هیچ کدام را نداریم و به همین دلیل علی‌رغم وجود استعدادهای فراوان در این شهرستان نمی‌توانیم کسی را به مسابقات کشوری اعزام کنیم.

کیوان سروش‌مقدم رئیس هیئت شنای شهرستان با انتقاد از تخصیص نیافتن اعتبارات نفت که در دوره نمایندگی آقای بزرگواری نماینده سابق مردم در مجلس اختصاص یافته بود، افزود: این در حالی است که از محل این اعتبارات در سایر شهرستان‌های همجوار پروژه‌های خوبی اجرا شده است.

عین‌الله اخوان فراهم نبودن زیرساخت‌ها را مهمترین عامل عدم پیشرفت ورزش شهرستان دانست و گفت: همه هیئت‌های ورزش شهرستان مشکل مالی دارند به همین دلیل باید فرهنگ سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش نهادینه شود و سرمایه‌داران با ایجاد مدرسه فوتبال استعدادهای ورزشی را کشف و از این راه درآمد زیادی کسب کند.

اخوان با بیان اینکه توسط مدیر کل ورزش پول برگشتی اماکن کهگیلویه به حساب چرام،بهمئی و لنده واریز و به هریک تیم‌های فوتبال نیز مبلغ 700 هزار تومان داده شد، افزود: این کار سبب درگیری چنده ماهه اداره ورزش با هیئت فوتبال شده است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه فرماندارن بیشتر در زمینه زیرساخت‌های ورزش می‌توانند کمک کنند، گفت: فرمانداری برای اعزام تیم‌ها به مسابقات هیچ پولی در اختیار ندارد و قانون اجازه چنین کاری را نداده اما با رایزنی با ادارات و پیگیری‌ها در حد توان به تیم‌های ورزشی کمک می‌شود.

علی پوزش افزود: سال‌های 94 و 95 بدترین سال‌های بودجه‌ای کشور بود که با هدایت افراد با تجربه دولت تدبیر امید مشکل کمبود بودجه در کشور مدیریت شد که امیدوارم در سال 96 این این مشکل مرتفع شود.

وی با بیان اینکه همزمان با کاهش جهانی قیمت نفت پرداخت دو حقوق یعنی یارانه و حقوق کارمندان  بر دوش دولت بود که آن را به خوبی انجام داد، بیان کرد: با توجه به همه مشکلات دولت توانست ثبات را در بازار کشور برقرار و جلوی شیب تورم را نیز بگیرد.

پوزش با بیان اینکه در سال 93 از محل مازاد درآمد یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای سالن ورزشی یکهزار و 200 نفره شهر دهدشت اختصاص داده شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط این سالن در سفر ریاست جمهوری برای اتمام پروژه  300 میلیون تومان تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته از محل مازاد درآمد 100 میلیون تومان برای تجهیز خوابگاه تربیت بدنی شهر دهدشت اختصاص داده شد، افزود: از این اعتبار مبلغ 50 میلیون تومان آن تخصیص و این خوابگاه مجهز و در حال حاضر از آن استفاده می‌شود.

فرماندار کهگیلویه به دغدغه هیئت‌های ورزشی درباره پول برگشتی اماکن و بی‌توجهی مدیرکل به ورزشکاران اشاره کرد و گفت: مدیر کل ورزش و جوانان را چندین با به شهرستان دعوت کردیم که متاسفانه تا کنون در شهرستان حضور پیدا نکرده و مشکلات ورزشکاران را از طریق استانداری پیگیری می‌کنم.

پوزش با بیان اینکه سال گذشته 91 میلیون تومان برای تجهیز و تعمیر اماکن ورزش شهرستان اختصاص داده شد، تصریح کرد: امسال در کمیته برنامه‌ریزی اعتبار این بخش افزایش داده می‌شود.

گزارش از امیررضا برنگ پور

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 620061
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.