در روزهای اخیر برای چندمین بار در این سال‌ها، شاهد اتفاقی ناگوار در بافت فرسوده شهری بودیم؛ واقعه‌ای تلخ و هولناک که منجر به مصدومیت شدید و جان باختن اعضای خانواده‌ای در محله لبنان گچساران شد.
در وهله نخست، صمیمانه مراتب تسلیت خود را به بازماندگان خانواده‌های حادثه مذکور اعلام داشته و آرزوی بهبودی و سلامتی را برای سایر اعضای آن خانواده دارم.
در دوران وکالتم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایم ساماندهی بافت فرسوده دوگنبدان بوده و هست و برای دستیابی به این مهم انرژی بسیار فراوانی گذاشته و در این مدت از هیچ تلاشی دریغ ننمودم و به مسئولین مربوطه برای سرعت بخشیدن به این موضوع حساس تأکیدات بسیاری داشته‌ام، چراکه یک‌چهارم از موکلانم در گچساران بر روی یک بمب ساعتی شب را به صبح می‌رسانند و لذا خطرات بسیاری به‌صورت لحظه‌ای آن‌ها را تهدید می‌کند.
تا جایی که قلم و ذهن و انرژی‌ام یاری داد و تا حد امکان و برای نوسازی بافت فرسوده‌ای با بیش از نیم‌قرن قدمت تلاش نمودم که تسهیلات بسیار خوبی فراهم آید تا ساکنان این مناطق، آستین همت بالا زده و خود را از خطرات بالقوه و همیشگی سکونتگاه‌هایشان ایمن سازند چراکه در دوران مسئولیت‌هایم همیشه شاهد بوده‌ام که در بسیاری از مناطق کشور متقاضیان زیادی به دنبال تسهیلاتی برای نوسازی منازل خود بوده‌اند اما با توجه به مشکلات اقتصادی به‌سختی قادر به تهیه چنین وام‌ها و امتیازاتی شده‌اند و البته بسیار اندوهگین می‌شوم که علیرغم پیگیری‌های روزانه و فراهم آورد تسهیلات مناسب در دیارم، گهگاه قدر این فرصت به‌خوبی دانسته نشود تا هر از چند گاهی شاهد اتفاقات ناگوار در این مناطق پرخطر و فرسایشی باشیم. اتفاقاتی که دامنه آن بسیار بوده و سطح وسیعی را در بر می‌گیرد.
خطر و حوادث غیرمترقبه همیشه و در همه‌جا وجود دارد، اما هیچ‌گاه توجیه‌پذیر نخواهد بود که شرایطی فراهم نیاید که در بسیاری از نقاط سکونتگاه‌های ذکرشده حتی ماشین‌های حمل زباله، اورژانس، آتش‌نشانی و سایر دستگاه‌های خدماتی و نیز رفاهی قادر به پوشش و پشتیبانی نباشند و کوچه‌پس‌کوچه‌های باریک و تنگ، سدهایی فرسوده برای بهتر زیستن و بهتر خدمات رساندن به مردمان باصداقت و صمیمی این مناطق باشند و متأسفانه همچنان هرازگاهی شاهد اتفاقات بسیار تلخی هستیم که حتی مسئولین برای اطفا حریق و امدادرسانی نیز با مشکلات اساسی روبرو گردیده‌اند.
به‌هرحال همه حوادثی که در این سال‌ها و تا به امروز در این مناطق رخ می‌دهد زنگ‌های خطری برای ساکنان این مناطق بوده که عدم توجه و کم‌اهمیت جلوه دادن آن، می‌تواند به یک بحران بزرگ استانی و حتی ملی تبدیل گردد. امیدوارم مردم و مسئولین قدر طرح نوسازی بافت فرسوده و این فرصت استثنایی را بدانند تا دیگر شاهد کوچک‌ترین حوادث جانی و مالی نباشیم چراکه کودکان کنونی این دیار، هیچ‌گاه در آینده ما را برای فرصت سوزی‌ها و بهتر نزیستن نخواهند بخشید.
انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.