به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، رضا دهبانی پور ظهر امروز  در نشست نوروزی اصحاب رسانه با مجموعه دستگاه‌های امنیتی و قضایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  امنیت و آسایش پایه اصلی پیشرفت، توسعه اجتماعی و فرهنگی هر جامعه‌ای است، اظهار داشت: شهروندان یک جامعه نیازمند امنیت ذهنی و جسمی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه امنیت اولویت و موضوع درجه یک در هر کشور است، بیان کرد: ایران اسلامی به واسطه ایمان و اقتدار نظامی صاحب قدرت و امنیت است.

وی با بیان اینکه در فلسفه وجودی حکومت‌ها به امنیت درون جامعه اشاره‌ شده است، گفت: به فرموده امام علی (ع) حق مردم بر حاکمان تامین امنیت جامعه و اجتماع است و به لطف پروردگار امنیت کنونی ایران اسلامی با زحمات شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی برقرار و پایدار است.

دهبانی پور تصریح کرد: امنیت و آرامش موجود در کشور مدیون تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری است  و با وجود نا امنی‌های برخی کشورهای همسایه و دنیا، ایران به عنوان کشوری نمونه در ایجاد امنیت پایدار در جهان شناخته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: وجود امنیت پایدار و به دست آوردن دستاوردهای هسته‎ای همه در سایه فرهنگ دفاع مقدس که برخاسته از فرهنگ ایثار و شهادت است، به دست آمده است  و بدون شک این فرهنگ باید بر رسانه‌های ما نیز حاکم باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه تک ‌تک مردم این کشور پاسداری این امنیت در جامعه است ولی گاهی بعضی افراد با بی‌دقتی و بدون توجه به رعایت اخلاق حرفه‌ای رسانه امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند، اظهار داشت: رسانه هم حق آزادی دارد ولی نباید به خاطر آزادی قلم به دیگران آسیب برسانند.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه حقوق بشر هم از آسیب آزادی آمده است، تاکید کرد: آزادی یعنی اینکه در زندگی دیگران اختلال ایجاد نکنیم  و آزادی قلم به معنایی شانتاژ، تخریب و ولنگاری نیست.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618662
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.