به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان روز شنبه در این میزگرد فرصت ها، چالش ها و عملکرد برنامه تحول سلامت را در بخش های مختلف درمان، آموزش، بهداشت، دانشجویی و سایر حوزه های عمرانی و زیرساختی مورد بررسی و کنکاش قرار دادند.
اورنگ ایلامی سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی در این میزگرد، طرح تحول نظام سلامت را یکی از برنامه ها و در عین حال نقطه امید دولت تدبیر و امید در کسب رضایتمندی افکار عمومی جامعه دانست و گفت که این طرح بر خلاف برخی ادعاها و دروغ پراکنی ها بهترین و بیشترین دستاورد را برای اقشار محروم جامعه داشته است.
شرکت کنندگان ضمن بیان برخی چالش ها و مشکلات فرا روی اجرای مطلوب تر این طرح عظیم اما معتقد بودند که اثربخشی و نتایج مثبت طرح تحول نظام سلامت برای مردم مشهود و قابل محسوس بوده و بدون شک یکی از موفق ترین و کارآمدترین طرح ها و برنامه های دولت تدبیر و امید محسوب می شود.
کاهش پرداختی از جیب مرم از بالای 60 درصد به کمتر از 6 درصد برای روستائیان، بهسازی و هتلینگ بیمارستانها، افزایش تعداد تخت های بیمارستانی و تخت های ویژه، افزایش و در عین حال ماندگاری پزشکان متخصص، ایجاد زیرساخت های بهداشتی و درمانی و حذف پدیده زشت زیرمیزی از جمله دستاوردها و نکات مثبت طرح تحول سلامت بود که شرکت کنندگان در این میزگرد مطرح کردند.
مشروح کامل این میزگرد به زودی بر روی خروجی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا ملی و استان کهگیلویه وبویراحمد قرار می گیرد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.