به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید موسی خادمی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک طرح خلاقانه از سوی مقام معظم رهبری بود، اظهار داشت: اگرچه دانش‌بنیان بودن، تقویت تولید داخلی، کاهش سهم دولت و توجه به مردم در اقتصاد از گزاره‌های اصلی در اکثر مکاتب اقتصادی است اما روح حاکم بر اقتصاد مقاومتی، قاعده نفی سبیل و عدم سلطه بوده که در برابر هر تهدید بیرونی مقاوم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد کاهش وابستگی به نفت، افزایش تولید ملی و مصرف تولیدات داخلی را از مهم‌ترین اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اتفاق بزرگی که سال گذشته با تلاش دولت برای نخستین بار در تاریخ ایران رخ داد، رسیدن به نرخ رشد اقتصادی دو رقمی و تورم تک رقمی بود.

خادمی عنوان کرد: یکی از خروجی‌های مهمی که سال گذشته در سطح استانی داشتیم، کاهش چهار درصدی نرخ بیکاری بود که از این لحاظ یعنی کاهش نرخ بیکاری رتبه نخست را در بین استان‌های کشور به دست آوردیم.

وی با ابراز رضایت از عملکرد ستاد خدمات سفر استان در ایام نوروز، گفت: کاهش حدود 38 درصدی فوتی‌ها از مهم‌ترین دستاوردهای ستاد خدمات سفر در نوروز امسال بود که با تلاش دستگاه‌های عضو این ستاد به دست آمد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم چهره واقعی استان را نشان دهیم، افزود: گاهی ملاحظه می‌شود برخی افراد به استناد آمارهای نادرست مانند آمارهای ساخت و ساز، تخلفات شهری و غیره مطالبی را مطرح می‌کنند و برخی سایت‌های خبری هم این آمارها را برجسته کرده که چهره استان را خوب نشان نمی‌دهد.

خادمی با بیان اینکه سیاه‌نمایی کار درستی نیست و باید در دادن آمارها دقت کنیم، عنوان کرد: متأسفانه جامعه ما به اخبار منفی توجه زیادی داشته و به آن میزان به اخبار مثبت توجه ندارد.

وی به انتخابات پیش‌رو اشاره داشت و ابراز کرد: بهار مردم‌سالاری دینی در انتخابات‌ها است و یکی از فلسفه‌های انتخابات، ایجاد امید است که مردم امیدوارانه‌تر به آینده نگاه می‌کنند و همه باید تلاش کنیم این انتخابات با مشارکت بالا انجام شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشارکت بالا، رقابت خوب، امنیت بالا و سلامت را چهار رکن اساسی در برگزاری انتخابات عنوان کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی در کمک به برگزاری انتخابات از حیث تشویق مردم، دادان آگاهی‌های لازم به مردم و در اختیار قرار دادن امکانات برای برگزاری مطلوب انتخابات دریغ نکنند.

خادمی افزود: در عین حال، خدمات دولت را هم برای مردم تبیین کنید و در ارائه گزارشات و خدمات کوتاهی نکنید، البته بدون اغراق عین حقیقت را به مردم بگویید.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615197
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.