به گزارش خبرگزاری تسنیم از دیشموک، با توجه به اینکه دیشموک با جمعیت بیش از 23هزار نفر منطقه‌ای صعب‌العبور  و با داشتن وسعت بسیار بالا و مناطق دوردستی که فاقد امکانات بهداشتی و دکتر متخصص است برای نخستین بار حضور دکتر متخصص داخلی و اطفال در منطقه دیشموک جای بسی خوشحالی است.

دیشموک با داشتن این جمعیت بالا فقط یک مرکز بهداشت درمانی در دیشموک که دارای امکانات حداقل بالایی نسبت به مراکز درمانی اسفندان و درغک تا حدودی مشکلات بهداشتی مردم این منطقه را برطرف می‌کند.

بعد از گذشت چند سال که دیشموک با داشتن مشکلات بهداشتی دست و پنجه نرم می‌کرد با همت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و همچنین رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در حال حاضر از نعمت متخصص داخلی و اطفال برخوردار شد.

مردم شهر دیشموک که از نبود دکتر عمومی بارها گلایه داشتند امروزه مرکز درمانی شهر دیشموک تمهیدات لازم را در جهت مستقر شدن دکتر متخصص داخلی و اطفال در هفته‌ای دو بار توسط مسئول درمانی شهرستان کهگیلویه به کار گرفته شد.

روز گذشته که اولین روز  مستقر شدن دکتر متخصص داخلی و اطفال  در مرکز بهداشت درمانی شهر دیشموک بود حضور پرشور و شلوغ مردم نسبت به ویزیت دکتر متخصص و این ازدحام جمعیت غیر قابل باور بود.

یکی از مراجعین به درمانگاه دیشموک در مصاحبه با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: حضور دکتر متخصص در دیشموک جای بسی خوشحالی است و باید از مسئولان تقدیر و تشکر کرد و مسئولان باید بدانند که حق مردم شهر دیشموک بیشتر از این است.

شکرگزاری مردم نسبت به حضور دکتر متخصص در هفته‌ای دو بار را نمی‌توان وصف کرد اما مردم این منطقه خواهان حضور همیشگی دکتر متخصص در دیشموک بودند.

یکی از شهروندان گفت: با توجه به اینکه مسافرت به شهر دهدشت جهت ویزیت متخصص بسیار بالا است و بعضی مواقع از پس هزینه‌های آن جهت رفتن برنمی‌آییم و حضور دکتر متخصص در دیشموک بسیار خوشحال کننده است و خیلی خوشحال هستم که دکتر متخصص در دیشموک وجود دارد.

وی گفت: وظیفه مسئولان خدمت به خلق و مردم فقیر است اما مسئولان باید به منطقه محروم دیشموک نگاه ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.

مسئول مرکز بهداشت درمان شهر دیشموکدر این باره گفت: با توجه به اینکه در هفته‌ای 2 مرتبه حضور دکتر متخصص اطفال و داخلی به منطقه محروم دیشموک در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته تا پایان سال ادامه دارد از مردم این منطقه می‌خواهم که از شلوغ کردن پرهیز کنند.

علیرضا افروغ گفت: برای اولین بار امروز 117 کودک توسط دکتر متخصص اطفال و 96 بیمار توسط متخصص داخلی ویزیت شد

وی با بیان اینکه یک متخصص زنان نیز به کادر درمانی  مرکز بهداشت و درمان دیشموک اضافه می‌شود، گفت: در هفته آینده با همت مسئولان دکتر متخصص زنان در دیشموک مستقر می‌شود و از مردم این منطقه می‌خواهم که همکاری لازم را در این خصوص با مرکز بهداشت درمانی دیشموک داشته باشند.

به گزارش تسنیم، دیشموک دارای 23 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری از مرکز شهر دهدشت فاقد امکانات بهداشت و درمانی است.

گزارش از آرش آهنگ

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615036
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.