عبدالرحیم رحیمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای شبکه آبیاری تحت‌فشار، احداث ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری دژ سلیمان، ساخت و تکمیل کانال‌های آبیاری کشاورزی در سطح روستاها، احداث باغات مرکبات و انگور و ساخت جاده و پل بین مزارع در مناطق مختلف شهرستان از مهمترین این طرح‌هاست.
وی بیان کرد: طرح آبیاری نوین در 2 هزار و 240 هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر در دولت تدبیر و امید اجرا شد.
رحیمی ابراز کرد: با بهره‌برداری از این طرح بیش از یکهزار و 750 فرصت شغلی برای یکهزار و 79 خانوار ایجاد شد.
فرماندار گچساران میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را 210 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی افزود: بیش از 80 طرح اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید با اعتباری بیش از 22 میلیارد و 700 میلیون ریال در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی در این شهرستان اجرا شد.
رحیمی میزان اشتغالزایی این میزان طرح را 120 نفر اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها با هدف تحقق شعار سال و با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه کشاورزی اجرا شده ‌است.
وی اجرای 15 طرح پرورش مرغ بومی تخم گذار با اعتبار 4 میلیارد و 400 میلیون ریال، 19 پروژه پرورش بوقلمون با پنج میلیارد و 300 میلیون ریال، 14 طرح پرورش گاو شیری با چهار میلیارد و 700 میلیون ریال و 15 طرح پرورش گوسفند با سه میلیارد ریال را از مهمترین این طرح‌ها اعلام کرد.
رحیمی ابراز کرد: همچنین در این زمینه یک میلیارد و 800 میلیون ریال به 6 طرح کاشت یونجه، 2 میلیارد ریال اعتبار به 6 طرح پرورش قارچ و یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای طرح پرورش گیاهان دارویی در گچساران پرداخت شد.
وی تصریح کرد: 24 میلیارد و 411 میلیون ریال در دولت تدبیر و امید برای احداث ایستگاه پمپاژ و اجرای 204 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در منطقه دژسلیمان این شهرستان هزینه شد.
رحیمی گفت: ساخت 22 کیلومتر کانال‌ آبیاری با اعتبار 15 میلیارد و 838 میلیون ریال و احداث 10 دهنه پل بااعتبار هفت میلیارد و 991 میلیون ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته در این دولت است.
سالانه 100 هزار تن محصول کشاورزی و دامی در گچساران تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
30 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت در گچساران وجود دارد.
دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در 150 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.