به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،فرید محبی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شهرستان لنده با ۳۰ درصد بیشترین و گچساران با ۳ درصد کمترین جمعیت تحت پوشش کمیته امداد را دارا هستند اظهار داشت:از کل جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان ۵۲ درصد زن و ۴۸ درصد مرد سرپرستی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد را عهده دار هستند.

محبی با اشاره به جمعیت ۲۵۰۰ نفری کودکان زیر ۵ سال تحت پوشش کمیته امداد استان اضافه کرد: ۴۶ درصد از خانواده‌ها به علت فوت سرپرست، ۴۰درصد به علت از کارافتادگی و ۴٫۴ دهم درصد به علت طلاق تحت حمایت هستند.

وی تعداد ایتام زیر ۱۸ سال تحت پوشش کمیته امداد را ۳ هزار و ۸۶۵ نفر اعلام کرد و گفت:متوسط دریافتی ایتام زیر ۱۸ سال استان ماهیانه ۱۱۳ هزار تومان است که این مبلغ توسط حدود ۷ هزار خیر تامین می شود و این علاوه بر کمک های کمیته امداد استان به این افراد است.

مدیر کل کمیته امداد استان تعداد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد را ۱۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود : این تعداد بالای ۶۰ سال سن دارند و علاوه بر سالمندان تعداد ۱۰ هزار نفر دانش آموز، دانشجو و طلبه، ۲ هزار و ۵۰۰ کودک زیر پنج سال و ۹۰۰ بیمار صعب‌العلاج از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

فرید محبی تعداد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد که از خدمات بیمه های اجتماعی بهره مند هستند را ۲۳۴۹ خانوار اعلام کرد و گفت:با ۸۸ مرکز درمانی طرف قرارداد هستیم که برخی از این افراد تحت تکفل این خانواده ها از بیماری های صعب العلاج رنج می برند و کمیته امداد بنا بر امکانات موجود خود به این خانواده ها خدمات ارائه می دهد.

محبی در رابطه با اشتغال برای مددجویان کمیته امداد خاطر نشان کرد:در حوزه اشتغال ۲۱۹۱ شغل با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد و ۵۳۲ میلیون تومان در مناطق مختلف ایجاد کردیم ،که در این زمینه ارتباط بسیار خوبی با بانک های استان داشتیم و در کشور رتبه اول را در جذب منابع کسب کردیم.

مدیرکل کمیته امداد ‌کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۵ هزار خانوار نیازمند این استان از داشتن منزل مسکونی مناسب بهره‌مند نیستند که به طور حتم رفع این مشکل نیازمند توجه ویژه جامعه خیرین است. در سفر رئیس‌جمهور‌ و هیئت دولت به این استان تامین ۱۰۰۰ مسکن شهری و ۵ هزار و ۴۵۰ مسکن روستایی مصوب شد که امیدواریم این مهم با همکاری مجموعه استانداری و دستگاه‌های اجرایی محقق شود.

فرید محبی اعتبارات هزینه شده برای خرید جهیزیه را ۲ میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان ،برای ۱۴۳۶ مورد عنوان کرد و افزود:این مبلغ از اعتبارات کمیته و خیرین پرداخت شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610436
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.