حجت الاسلام و المسلمین غلام‌رضا مزارعی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تشکیل این دبیرخانه، روند رسیدگی پرونده‌های حساس حتی در دورترین مناطق استان به صورت آنلاین توسط مسئولان ارشد دادگستری پیگیری می‌شود.
وی عنوان کرد: با راه‌اندازی معاونت و دبیرخانه پرونده‌های مهم در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرونده‌های مهم از جمله سرقت مسلحانه و قتل، شخص رئیس کل وارد می‌شود تا خدای ناکرده روند رسیدگی تحت تاثیر عوامل بیرونی قرا نگیرد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد چگونگی ورود به پرونده‌های مهم را در این استان تشریح کرد و گفت: در پرونده قتل شب 21 ماه رمضان سال گذشته وقتی دیدم پزشکی قانونی برای انجام آزمایش های لازم کمبودهایی دارد و خارج از استان نیز تا یک ماه جواب آزمایش ها دریافت نمی شود
از رئیس پزشکی قانونی خواستم که خود پای کار بماند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در کمترین زمان ممکن جواب آزمایش ها دریافت و در ابلاغ حکم تسریع شود.
حجت الاسلام مزارعی تاکید کرد که سابقه نداشته است که در استان پرونده ای مهمی مانند قتل شب 21رمضان در کمتر از 2 هفته منجر به صدور رای شود.
وی ادامه داد که به دلیل اهمیت، برخی پرونده ها از جمله تجاوز به عنف را برای رسیدگی سریع و صدور رای، خودم به دیوان عالی کشور بردم.
وی تاکید کرد که همواره روی مسائل مهمی از جمله جرائم خشن شامل قتل، سرقت مسلحانه، راه‌زنی، کیف قاپی، تجاوز به عنف و قاچاق مواد مخدر در این استان حساس بوده‌ام و در برخورد قانونی با این جرائم هیچ ملاحضه‌ای نمی‌کنم.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در اواخر سال گذشته هم از تغییر در فراوانی نوع جرم در این استان از نزاع دسته جمعی به نزاع فردی خبر داد.
وی گفت: مطالبه وجه و اهانت در ردیف های دوم و سوم پرونده های قضایی استان قرار دارد.
خبرنگار: مسعود علیزاده**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
1662/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.