محمود باقری روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که این تعداد گردشگر نوروزی از 27 اسفند سال 95 تا سیزده فروردین سال جاری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
وی تصریح کرد که حرم مطهر بی‌بی حکیمه (س) در گچساران، چشمه بلقیس چرام، منطقه شلال دون شهرستان باشت، شهر تاریخی دهدشت و طبیعت سرفاریاب دارای بیشترین تعداد ورودی و پذیرش گردشگران در این مدت بودند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت که حدود 900 هزار نفر از این تعداد گردشگر نیز در اقامتگاه‌های این استان اسکان یافتند.
وی ادامه داد که میزان ورودی گردشگران به این استان در نوروز امسال حدود 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
باقری دلیل اصلی در این میزان کاهش گردشگر به استان کهگیلویه و بویراحمد را بارندگی‌های مداوم از اواخر سال گذشته تاکنون دانست.
سامانه بارشی و نزول رحمت الهی که از اواخر اسفند سال گذشته تاکنون بر کهگیلویه و بویراحمد حاکم بود، ثبت بیش از 170 میلی‌متر بارش را در برخی مناطق به همراه داشت.
بارش‌های بهاری امسال همچنین افزون بر 600 میلیارد ریال خسارات را در حوزه‌های مختلف در این استان به همراه داشت.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن افزون بر 270 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم‌نواز مکانی مناسب برای سفرهای نوروزی است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
این استان زیبا دارای 14 منطقه نمونه، 11روستای هدف گردشگری، 17 اردوگاه رفاهی، یک شهر هدف منطقه ویژه گردشگری و بیش از ده‌ها کمپینگ اقامتی است.
دشتک دیل، قلات گناوه، پادوک و سد کوثر در گچساران، برم الوان شهرستان بهمئی، موگرمون لنده، طسوج در شهرستان چرام، قلعه دیشموک، کمر دوغ در کهگیلویه، شلال دان باشت، ماه پرویز، کاکان و سقاوه بویراحمد از جمله مناطق نمونه گردشگری تعریف شده در کهگیلویه و بویراحمد هستند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.