نامزد پنجمین انتخابات شورای‌شهر یاسوج گفت: بدون شک در هیچ دوره‌ای از پیروزی شکوهمند انقلاب، سهم زنان کمتر از مردان نبوده است.

طیبه نظری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: سهم زنان امروزی ما همانند زنان و مادران دوران هشت سال دفاع مقدس کمتر نیست و تربیت نسل آینده به دست زنان امروزی است.

وی با بر شمردن شرایط خاص کنونی جامعه و لزوم بر تربیت آگاهانه نسل آینده انقلاب توسط زنان، خاطرنشان کرد: زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه همواره پا به پای مردان برای آزادی و سربلندی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و علمی تلا‌ش کرده‌اند. ‌ 

نامزد انتخابات پنجم شورای شهر یاسوج افزود: مقاومت گسترده زنان برای حفظ حجاب در دوره پهلوی اول، اعتراض آنان در ماجرای تحریم تنباکو و رشادت‌های فراوان در دوران پیش از پیروزی انقلا‌ب همه حاکی از علا‌قه‌مندی آنان به سرنوشت خود و جامعه است.

نظری، حضور گسترده زنان در تظاهرات‌و جریان‌های مختلف سیاسی قبل از پیروزی انقلا‌ب را نشان دهنده خط فکری و اندیشه پویای این قشر جامعه برای محو استبداد و ظلم ذکر کرد. ‌ 

وی گفت: رهبری انقلاب اسلامی نیز زن را عنصری کلیدی و دارای نقشی اساسی در استحکام خانواده می‌دانند. ‌

نظری معتقدست در هیچ دوره‌ای مانند امروز زنان محقق، دانشمند، متفکر، ادیب، هنرمند و فعال در عرصه‌های مختلف سیاسی- اجتماعی در کشور وجود نداشته است و برای تساوی حقوق زن و مرد، همه با هم تلا‌شی هدفمند داشته باشیم.

این نامزد انتخاباتی شورای اسلامی شهر یاسوج با اشاره به سخن دیگری از امام راحل که فرمودند: زنان باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کنند، تصریح کرد:  راه بسیار و چالش‌های گوناگونی بر سرراه زنان وجود دارد. ‌

مردان به تنهایی نمی‌توانند عهده‌دار تامین معیشت خانواده باشند

نظری افزود: من معتقدم نمی‌توان برنامه‌ریزی یا هر اقدامی را بدون توجه به وضعیت زنان انجام داد. یعنی نمی‌توان با این پیش‌فرض جلو رفت که ما زن و مرد نداریم و زنان و مردان باید به تساوی از موقعیت‌های اجتماعی برخوردار شوند.

وی گفت: چالش‌های فراروی زنان امروز کم نیست هم در حوزه اجتماعی و هم حوزه خانوادگی و یکی از مهم‌ترین مسائلی که زنان امروز در اجتماع با آن مواجه‌اند تحصیلا‌ت و اشتغال و متوازن نبودن آن با مردان است.

نظری، دلیل افزایش نرخ مشارکت زنان را نه‌تنها افزایش تحصیلا‌ت دانشگاهی زنان ندانست بلکه معتقد است شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای است که مردان به تنهایی نمی‌توانند عهده‌دار تامین معیشت خانواده باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.