جلال پورانفرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که از 26 اسفند سال 1395 همزمان با آغاز طرح نوروزی فوریت های پزشکی تاکنون 302مورد تصادف شهری و جاده ای به مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گزارش شده است.
وی گفت که امدادگران با دریافت گزارش سوانح در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود که مصدومان پس از امداد و نجات اولیه در صورت لزوم به بیمارستان ها منتقل شدند.
پورانفرد بیان کرد که 2 هزار و 128 نفر نیز با مراجعه به ایستگاه های سلامت نوروزی که در مسیر ها و مناطق گردشگری کهگیلویه و بویر احمد مستقر هستند از خدمات درمانی بهره مند شده اند.
وی ادامه داد که در این مدت همچنین 41بیمار گرفتار به مسمومیت گاز co2 امداد رسانی شدند.
پورانفر افزود که 39 پایگاه امداد و نجات کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از 60 دستگاه آمبولانس در تعطیلات نوروز امسال مشغول امداد رسانی است.
270 نیروی ستادی و عملیاتی اورژانس فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از 25 اسفند تا 16 فروردین 96 در این استان خدمات‌رسانی می‌کنند.
مسئولان کم عرض بودن جاده‌های ارتباطی، کمبود بزرگراه و نبود آزاد راه و خطاهای انسانی را از مهمترین دلایل وقوع حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد می‌دانند.
به گفته مسئولان تصادف های منجر به فوت در کهگیلویه و بویراحمد 46 درصد و سوانح جاده ای منجر به زخمی شدن سرنشینان 15درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران واقع است.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.